Kurban Bayramı öncesinde Kars, Erzurum, Ardahan, Çorum, Tokat ve Amasya gibi illerden Ankara’nın Altındağ ilçesindeki kurban pazarına gelen besiciler büyükbaş ve küçükbaş hayvanlarını satışa çıkardı.
Pazarda incelemelerde bulunan Tüm Kasaplar ve Et Üreticileri Derneği Başkanı Sebahattin Bulut, vatandaşların mağdur olmaması ve sağlık sorunları yaşamaması için dikkat edilmesi gereken püf noktalarını anlattı.
Kurbanlık seçiminden etin dinlendirilmesine kadar kritik bilgiler veren Bulut, bayram dönemlerinde sokak aralarında paslı makinelerle yapılan kıyma çekimlerini "gıda terörü" olarak nitelendirerek vatandaşları uyardı.
Kurban pazarında doğru hayvanı seçmenin kurallarını sıralayan Sebahattin Bulut, kurbanlıkların mutlaka hareketli ve bakışlarının canlı olması gerektiğini ifade etti.
Hayvanın kör, topal olmaması, vücudunda yaralar barındırmaması ve tüylerinin parlak ile yatık olması gerektiğini belirten Bulut, boynuzların kırık olmamasının ve kemikleri görünecek kadar zayıf bulunmamasının önemini vurguladı.
Hayvanda burun ve göz akıntısının olmaması gerektiğini dile getiren Bulut, kurbanlık vasfı için hayvanın alt iki dişinin mutlaka kapak atmış olması gerektiğine dikkat çekti.
Vatandaşların teknolojik imkanlardan da yararlanabileceğini hatırlatan Dernek Başkanı, Tarım ve Orman Bakanlığının "Tarım Cebimde" mobil uygulaması üzerinden hayvanların küpe numarası ile sorgulanabileceğini söyledi.
Bu uygulama sayesinde hayvanın geçmişine, geçirdiği tüm hastalıklara ve vurulan aşıların kayıtlarına anlık olarak ulaşılabileceğini sözlerine ekledi.
Kurbanlıkların kesim işleminin mutlaka işin ehli insanlara verilmesi gerektiğinin altını çizen Bulut, kesim sonrasındaki işleme süreciyle ilgili de önemli ayrıntılar paylaştı.
Kurban etini kendi evinde işlemek isteyen vatandaşların eti ilk etapta eklem yerlerinden keserek parçalaması gerektiğini ifade etti.
Ayrılan bu etlerin kıymalık, bifteklik ve kuşbaşılık olarak kategorize edilip ayrı ayrı dolaplara yerleştirilmesini öneren Bulut, etin kesilir kesilmez hemen işlenmemesi gerektiği uyarısında bulundu.
Etlerin lezzeti ve sağlığı için mutlaka bir gün boyunca dinlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Bulut, kıymalık etlerin mahalle kasabında çektirilmesine özen gösterilmesini ve bu işlemin de kesimden bir gün sonra yapılmasının daha uygun olacağını belirtti.
Kurban Bayramı'nda farklı meslek gruplarından kişilerin sokak aralarında gayriresmi şekilde kıyma çektiğine işaret eden Sebahattin Bulut, bu durumun büyük bir sağlık riskini beraberinde getirdiğini söyledi.
Bayram geldiğinde kasaplıkla ilgisi olmayan kişilerin depolarından, kömürlüklerinden ya da merdiven altı yerlerden senede bir kez kıyma makinelerini çıkardığını belirten Bulut, bu cihazların küflü, paslı ve hijyenden uzak ortamlarda kullanıldığını vurguladı.
Sokak aralarında, kapı önlerinde rastgele kurulan bu alanlarda vatandaşların etlerinin heder edildiğini ifade eden Bulut, "Biz diyoruz ki gıda terörüne etlerinizi teslim etmeyin" diyerek sert tepki gösterdi.