Otomotiv dünyasında rekabet hiç olmadığı kadar sert. Elektrikli araçların yükselişi, Çinli üreticilerin pazara hızlı girişi ve agresif kampanyalar markalar arasındaki dengeleri sarsıyor.
Ancak tüm bu değişime rağmen bazı markalar, yıllardır olduğu gibi müşterilerini elinde tutmayı başarıyor. JD Power 2025 ABD Otomotiv Marka Sadakati Raporu bu tabloyu net biçimde ortaya koydu.
PREMİUM SEGMENTTE PORSCHE LİDER
Premium sınıfta Porsche, yüzde 58,2’lik sadakat oranıyla zirveye yerleşti. Almanya merkezli markayı yüzde 49,7 ile Mercedes-Benz takip etti. Bu iki devin ardında ise Lexus dikkat çekti. Özellikle premium SUV kategorisinde Lexus, yüzde 57,4’lük oranla BMW’yi geride bıraktı. BMW’nin sadakat oranı 54 olarak açıklandı.
Bu sonuçlara göre, lüks segmentte müşteri bağı hala Alman markalarının elinde olsa da Japon disipliniyle öne çıkan Lexus, bu dengeyi değiştirmeye başlamış görünüyor
TOYOTA ANA AKIMDA TAHTI KAPTIRMADI
Japon devi Toyota, ana akım kategorisinde yüzde 62’lik oranla zirvedeki yerini korudu. Toyota’yı yüzde 55,5 ile Honda takip etti.
Ancak tablo SUV sınıfında tersine döndü. Ana akım SUV segmentinde Honda yüzde 62 ile birinci olurken, Subaru yüzde 60,6 ile ikinci sıraya yerleşti. Japon üreticiler arasındaki bu kıyasıya rekabet, markaların ne kadar güçlü bir kullanıcı bağı oluşturduğunu gösteriyor.
FORD, PİCKUP KATEGORİSİNDE AÇIK ARA ÖNDE
Amerikan efsanesi Ford, pickup segmentinde yüzde 66,6’lık oranla yalnızca kendi sınıfında değil, tüm otomotiv dünyasında en yüksek sadakat oranına ulaştı.
Marka, geçen yıla göre oranını yükseltmeyi başarırken, ikinci sırada yüzde 61,2 ile Toyota yer aldı. Özellikle F-Serisi’nin uzun yıllardır pazardaki liderliği, Ford’un sadık kullanıcı tabanını korumasında önemli rol oynuyor.
MARKA SADAKATİ YÜZDE 50’NİN ALTINA DÜŞTÜ
JD Power raporuna göre genel ortalama marka sadakati yüzde 49 seviyesinde kaldı. Bu oran geçen yılın yüzde 51’lik seviyesinin altında.
JD Power Veri ve Analitik Kıdemli Başkan Yardımcısı Tyson Jominy, durumu şu sözlerle değerlendirdi:
“Model çeşitliliğinin artması, ürünlerin farklı yaş döngülerinde olması ve agresif kampanyalar, tüketicinin markaya bağlılığını zayıflattı. Sadakat oranı yeniden yüzde 50’nin altına düştü.”
Yani, tüketicinin markalara olan bağlılığı artık eskisi kadar güçlü değil. Ancak Porsche, Toyota ve Ford gibi markalar hâlâ kullanıcılarının kalbinde özel bir yere sahip