Mert Başaran, geçmiş yıllarda TOKİ projelerinde yaşanan mülk satışlarına dikkat çekerek, ihtiyaç sahiplerine verilen konutların zaman içinde yatırımcıların eline geçtiğini anlattı.
Başaran, 1999 yılında Halkalı’da gerçekleştirilen TOKİ projesinden ev sahibi olduğunu belirterek, o dönemde aynı projede hak kazanan kişilerle ilgili gözlemlerini paylaştı.
Başaran’a göre, başlangıçta dar gelirli vatandaşlar için planlanan konutlar, yıllar içinde çok sayıda mülk sahibi olan kişilerin portföyüne geçti.
'SATILAMAZ' ŞARTI FARKLI YOLLARLA AŞILDI
1990’lı yılların sonlarında TOKİ konutlarına başvurabilmek için ev sahibi olmama ve düşük gelir gibi sıkı şartlar aranıyordu.
Ayrıca hak sahiplerinin evleri belirli bir süre satmaması için tapulara şerh konuluyordu.
Başaran’ın açıklamalarına göre, devletin koyduğu 15 yıllık satış yasağına rağmen bazı kişiler, noter üzerinden yapılan satış vaadi sözleşmeleriyle evlerini el değiştirdi.
KONUTLAR YATIRIMCILARIN ELİNE GEÇTİ
Başaran, bazı vatandaşların ekonomik sıkıntılar veya günlük ihtiyaçlar nedeniyle evlerini erken dönemde devretmeyi tercih ettiğini ifade etti.
Kimi kişilerin araç almak, kimi kişilerin ise kısa vadeli harcamalar için bu fırsatı değerlendirdiğini söyledi.
En dikkat çekici noktanın ise konutları satın alan kesim olduğunu belirten Başaran, dar gelirli vatandaşların elinden çıkan evlerin zamanla çok sayıda gayrimenkule sahip yatırımcılarda toplandığını dile getirdi.
Başaran, “Bir kez ev sahibi olma şansı yakalayan insanlar mülklerini kaybetti.
Bu evleri alanlar ise zaten çok sayıda konutu bulunan kişiler oldu.” değerlendirmesinde bulundu.