80 üretici Foça’da zeytin şenliğinde buluştu
İzmir’in Foça ilçesinde 80 üreticinin katılımıyla imece usulü zeytin şenliği düzenlendi. Foça Kocamemetler Mahallesi’nde gerçekleştirilen şenlikte tadım etkinlikleri, sunumlar, tiyatro gösterisi ve el sanatları sergisi yer aldı.
Şenliğe Foça Belediye Başkanı Saniye Bora Fıçı, il ve ilçe tarım müdürlüklerinden temsilciler, çeşitli sivil toplum kuruluşları, muhtarlar, zeytin üreticileri, üniversitelerin ziraat fakültelerinden akademisyenler ve vatandaşlar katıldı.
Etkinlikte Foça zeytini ve zeytinyağının marka değerinin artırılması, üreticilerin desteklenmesi ve organik tarım konusunda farkındalık oluşturulması hedeflendi.
SUNUMLAR YAPILDI
Araştırmacı Cevat Yıldırım, zeytinciliğin bölgedeki tarihsel sürecini anlattı. Prof. Dr. Mustafa Tözün, doğal zeytin yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gerekenler hakkında bilgi verdi. Ticaret Borsası’ndan Bilge Keykubat zeytinyağı tadımının özelliklerini anlattı. Ziraat yüksek mühendisleri Hatip Altekin ve Eren Vural ise zeytin bakım ve budama konularında sunum yaptı.
Etkinlikte, Çatlak Tiyatro Foça Ekibi tarafından “Zeytin Dede” adlı oyun sahnelendi. Katılımcılara yöresel zeytinyağı ve pişi ikram edildi. Şenlik alanında zeytin ağacından yapılan el sanatları ürünleri, zeytinyağından üretilen sabunlar ve kadınların hazırladığı el emeği ürünler de sergilendi.
Şenlik Organizasyon Komitesi Başkanı Yıldıray Onukar, üreticilerin doğal tarım bilinci kazanmasının önemine dikkat çekerek, yapılan çalışmanın tarımsal üretim ve çevresel sürdürülebilirlik açısından katkı sunduğunu ifade etti.
