Antalyaspor’da seçim kararı çıktı! ‘Bu şehri bu duruma düşürdüğümüz için özür diliyoruz’
Antalyaspor’da ligden düşülmesinin ardından mali ve seçimli genel kurul kararı alındı. Antalyaspor A.Ş. Başkanı Rıza Perçin, genel kurulun 19 Haziran Cuma günü yapılacağını açıklayarak, "Bütün şehirden özür diliyorum. Sorumluluğu üstleniyoruz” dedi.
Antalyaspor A.Ş. Başkanı Rıza Perçin ve Antalyaspor Kulübü Başkanı Mustafa Ergün, Atilla Vehbi Konuk Tesisleri'nde basın mensuplarıyla bir araya geldi. Toplantıda, takımın ligden düşmesinin ardından kulüpte yaşanan süreç, mevcut mali tablo, futbolcu ödemeleri, FIFA riski, vergi ve SGK borçları ile mali ve seçimli genel kurul kararı kamuoyuyla paylaşıldı. Antalyaspor yönetimi, ligden düşülmesiyle birlikte ortaya çıkan tabloya ilişkin sorumluluğu üstlendiklerini belirterek, şehrin kenetlenmesi çağrısında bulundu.
‘BU ŞEHRİ BU DURUMA DÜŞÜRDÜĞÜMÜZ İÇİN ÖZÜR DİLİYORUZ’
Kulübün ligden düşmesini "mutsuz bir film sonu" olarak nitelendiren Antalyaspor A.Ş Başkanı Rıza Perçin, sezonun sonunda ortaya çıkan tablonun sorumluluğunu yönetim olarak üstlendiklerini söyledi. Perçin, "Öncelikle bu sezona bir film olarak bakarsak, filmin sonu mutsuz son. Bu filmi de yöneten kişi ben ve yönetim kurulu. Bütün şehirden özür diliyorum. Sorumluluğu ben, yönetim kurulu, bütün arkadaşlarımız ve kulüp başkanımızla birlikte üstleniyoruz. Bu şehri bu duruma düşürdüğümüz için özür diliyoruz" dedi. Sezonu bir tane bile penaltı kazanmadan bitirdiklerini ekleyen Perçin, daha önce 12'nci sıradayken görevi bırakmak istediğini belirttiğini ancak o dönem kimsenin ortaya çıkmadığını hatırlattı.
‘ÜZÜNTÜMÜZÜ YAŞAYAMADAN ÖDEME YAPMAK ZORUNDA KALDIK’
Takımın ligden düşmesinin hemen ardından acil mali sorunlar ve haklı fesih riskleriyle karşı karşıya kaldıklarını anlatan Perçin, Samuel Ballet için 150 bin euronun (8 milyon liranın) üzerinde ödeme yapılması gerektiğini, aksi takdirde futbolcunun serbest kalacağını belirtti. Bu ödemeyi yönetim içinden buldukları parayla çözdüklerini aktaran Perçin, "Üç gün sonra başka bir futbolcumuzun ihtarı geldi. Bayramın birinci ve ikinci günü buradaydık. 6 milyona yakın bir para ödedik" diye konuştu. Yabancı futbolculara dün bir maaş ödediklerini, hafta içinde de yerli futbolculara ödeme yapacaklarını kaydeden Perçin, ligden düşmenin ardından 15 gün sessiz kalarak hemen seçim açıklaması yapmamalarının nedenini ise şu sözlerle açıkladı: "Eğer 'Seçim yapıyoruz, gidiyoruz' deseydik bugün ödenmesi gereken rakam 3,5-4 milyon euroydu. Önümüzde iki ihtar daha var, bunları da ödemeye çalışıyoruz."
‘FIFA'DAN SARI KARTLIYIZ’
Futbolcu ödemelerindeki gecikmelerin kulübü FIFA nezdinde ciddi risklerle karşı karşıya bıraktığını belirten Rıza Perçin, "Üç maaş geriden gidiyoruz. Biz şu anda FIFA'dan sarı kartlıyız. Kırmızı kartı yememek için uğraşıyoruz. Kırmızı kartı yersek iki dönem, üç dönem transfer yasağı, akabinde puan silme cezaları ve Adana Demirspor'un yaşadığı durumlar gündeme gelebilir" uyarısında bulundu. Kulübe destek amacıyla başlatılan kampanyaya da değinen Perçin, kampanyada sadece 316 bin lira toplandığını, bunun 100 bin lirasını bir arkadaşına kendisinin attırdığını, diğer 100 bin liranın ise Galatasaray Kulübü'nün gönderdiği "19.05" liralardan oluştuğunu ifade etti.
‘TRANSFERİN AÇILMASI İÇİN 2 MİLYON 700 BİN EURO GEREKİYOR’
Kulübün transfer yasağı ve mali yükümlülüklerine ilişkin net rakamlar veren Perçin, transferin açılması için 2 milyon 700 bin Euro gerektiğini belirtti. Federasyonun transfere izin vermesi için ayrıca vergi ve SGK borcu yoktur kağıdı alınması ya da yapılandırma yapılması gerektiğini vurgulayan Perçin, "Eski yıllardan gelen 7440 sayılı yapılandırma hala devam ediyor, dün 1,5 milyon liralık bir taksit ödedik. Yaklaşık 420 milyon lira borç var. Günlük 10 bin euroya yakın faizi var" dedi.
MUSTAFA ERGÜN: ‘YENİ YÖNETİME BORÇLANMA YETKİSİ VERİLECEK’
Antalyaspor Kulübü Başkanı Mustafa Ergün ise sosyal medyadaki hakaret içerikli paylaşımlar hakkında hukuki süreç başlattığını ve buralardan alacağı tazminatları kulübe bağışlayacağını açıkladı. "Sürekli yeni üye yapıyor" eleştirilerine yanıt veren Ergün, "2026 döneminde 60 başvuru yapıldı. Toplamda 1245 üyem var" dedi.
Genel kurulda yeni yönetim ve başkana 3 yıl borçlanma yetkisi vereceklerini belirten Ergün, başkanlık için Levent Ördek, Cem Koç ve Tolga Cömertoğlu gibi isimlerle ve Antalya'nın önde gelen 8-10 iş insanıyla ofislerinde görüştüklerini ancak kimsenin yeni yönetim oluşturmayı kabul etmediğini söyledi. Ergün, takımı düşürdükleri gibi yeniden çıkarmak için mücadele edeceklerini sözlerine ekledi.
PFDK'dan Trabzonspor ve Konyaspor'a para cezasıSpor
Antalyaspor küme düşünce başkan sinirlendi! Fenerbahçe ve Galatasaray'a yüklendiSpor