05 Aralık 2024 Perşembe
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Belediye taşıtları şahsi işlerde kullanılıyor

Sayıştay'ın belediyelere ilişkin hazırladığı 2023 yılı denetim raporlarında dikkat çeken bulgular yer alıyor. Konyaaltı Belediyesinin kiraladığı taşıtlar şahsi işlerde kullanılmış. Etimesgut Belediyesinde ise hiçbir faaliyeti bulunmayan müdürlüğe atama yapılmış

Belediye taşıtları şahsi işlerde mi kullanılıyor? Sayıştay'ın belediyeler raporunda neler var?

Sayıştay'ın belediyelere ilişkin hazırladığı 2023 yılı denetim raporlarında dikkat çeken bulgular ortaya çıkmaya devam ediyor. Buna göre Sayıştay, Antalya Konyaaltı Belediyesi tarafından hizmet alımı suretiyle kiralanan taşıtlar ile mülkiyeti belediyeye ait olan taşıtların şahsi işlerde kullanıldığını tespit etti.

Raporda söz konusu duruma ilişkin şu ifadeler yer aldı:

"Belediyenin kullanımında olan taşıtların takip sistemi verileri incelendiğinde; bu taşıtlarla 2023 yılında herhangi bir görevlendirme olmaksızın 135 kez memuriyet mahali dışına çıkıldığı ve memuriyet mahali içerisinde veya dışarısında hafta sonları dahil mesai saatleri dışında kullanıldığı tespit edilmiştir. Belediye cevabında, bulguda belirtilen hususlar doğrultusunda gerekli işlemlerin yapılacağını ifade etmiştir.

"Mevzuat hükümleri ve açıklamalar çerçevesinde; 237 sayılı Kanun’un şümulüne giren taşıtları her ne suretle olursa olsun tahsis olunduğu işin gayrisinde veya şahsî hususlarda kullananlar veya kullanılmasına müsaade edenler hakkında; yine 237 sayılı Kanun’un 16’ıncı maddesinde sayılan cezai yaptırımlar ile 657 sayılı Kanun’un 125’inci maddesinde belirtilen idari yaptırımın uygulanması gerekmektedir."

FAALİYETİ BULUNMAYAN MÜDÜRLÜĞE ATAMA

Ankara Etimesgut Belediyesine yönelik raporda da belediyede herhangi bir faaliyeti bulunmayan Strateji Geliştirme Müdürlüğü kadrosunun ihdas edildiği ve söz konusu müdürlüğe atama yapıldığı belirtildi. Raporda şu tespitler yer aldı:

"Belediyenin teşkilat şeması ve personel yapısı incelendiğinde idarenin yönetmelik hükümlerince norm kadro cetvellerini oluşturduğu fakat faaliyeti olan müdürlükler yanında hiçbir faaliyeti olmayan Strateji Geliştirme Müdürlüğünün de olduğu görülmüştür.

"Bir birim müdürlüğünün ihdas edilmesi durumunda bu birimin belirli bir görev, yetki ve faaliyetinin olması gerektiği açıktır. Kurum cevabında Strateji Geliştirme Müdürlüğünün işlevselliğini artırmak için çalışmalar yapılacağı belirtilmiştir.

"Sonuç olarak belirtilen mevzuat hükümleri uyarınca faaliyeti olmayan müdürlük kadrosunun ihdas edilmemesi ve bu kadro unvanlarının kullanılmaması gerekir."

HAYVAN BARINAĞININ MUAYENE ODASI YOK

Kars Kağızman Belediyesine yönelik hazırlanan raporda ise Hayvanları Koruma Kanunu’nda öngörülen, idare tarafından yapılması gereken iş ve işlemlerde eksiklerin bulunduğu kaydedildi. Raporda şöyle denildi:

"Yapılan incelemelerde idarenin Hayvanları Koruma Kanunu’nda öngörülen yükümlülüklerini tam olarak yerine getirmediği tespit edilmiştir. 5199 sayılı Kanun’un geçici 4’üncü maddesi ile bütçeden ayrılması öngörülen kaynağın ayrılmadığı, bakanlıktan mali destek sağlanabilmesi için girişimlerde bulunulmadığı, son üç yıl içerisinde kısırlaştırma işlemi yapılan sadece 25 hayvan olduğu,hiçbir hayvanın çiplendirilme işleminin yapılmadığı ve dolayısıyla bakanlığa bildirmediği, idare tarafından bir adet hayvan barınağının kurulduğu, ancak müşahede alanının, muayene odasının ve ameliyat odasının bulunmadığı, hayvanların sürekli sıcakta ve soğukta kalmalarını önleyici tedbirlerin alınmadığı görülmüştür.”

PERSONELİN ADLİ SİCİL KONTROLÜ YAPILMADI

Kayseri Kocasinan Belediyesine yönelik raporda da memur personelin adli sicil kayıtlarına ilişkin kontrollerin yapılamadığı ve memuriyete engel herhangi bir kayıt bulunup bulunmadığına ilişkin iç kontrol riskinin bulunduğu bildirildi.

Sayıştay raporunda söz konusu bulguya ilişkin şunlar belirtildi:

"5237 Türk Ceza Kanunu’nun 51’inci maddesinde 'Hapis Ceza Ertelemesi' düzenlenmiş olup cezanın ertelenmesi, hükümlünün belli bir süre denetim altında tutularak cezanın cezaevi dışında infaz edilmesi anlamına gelmektedir.

"Başka bir ifadeyle mahkeme tarafından mahkumiyet kararıyla belirlenen hapis cezasının cezaevinde infaz edilmesinden şartlı olarak vazgeçilmesidir. Erteleme, bir cezanın infazı kurumudur. Yani memur tarafından memur olma şartlarını bozacak bir suç işlemesi halinde bu suç ceza ertelemesine konu olsa da memuriyetin sonlanması gerekmektedir.

"Yapılan incelemelerde idare tarafından kendi personeline ilişkin olarak böyle bir veri akışı ve kontrolünün bulunmadığı görülmüştür. Bu durum memuriyeti son bulması gereken kişilerin kurumda çalışmaya devam etmesine sebebiyet verebilir.”

Sayıştay Belediye Antalya Kayseri Barınak