09 Haziran 2026 Salı
İstanbul 25°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Şanlıurfa
  • Siirt
  • Sinop
  • Şırnak
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Bergama’da enerji işçileri ayakta: Yetki itirazı geri çekilsin TİS başlasın

Bergama’da Biotrend işçileri, sendikal yetkiye yapılan itirazın geri çekilmesi ve TİS sürecinin başlatılması talebiyle meydandaydı. DİSK/Enerji-Sen, işverenin yargı süreciyle süreci uzattığını belirtirken, kritik duruşma 16 Nisan’da görülecek.

Bergama’da enerji işçileri ayakta: Yetki itirazı geri çekilsin TİS başlasın
EMEK SERVİSİ

Doğanlar Holding’e bağlı Biotrend Enerji bünyesinde faaliyet gösteren Doğu Star Elektrik Üretim A.Ş işçileri, sendikal yetkiye yapılan itirazın geri çekilmesi ve toplu iş sözleşmesi (TİS) sürecinin başlatılması talebiyle Bergama Cumhuriyet Meydanı’nda eylem yaptı.

DİSK/Enerji-Sen’in işyerinde çoğunluğu sağlayarak TİS yapma yetkisi kazanmasının ardından işverenin bu yetkiye itiraz ettiği ve süreci yargıya taşıdığı belirtildi. Sendika, açılan davaların “süreci uzatma ve fiilen bloke etme” amacı taşıdığını söyledi.

Aynı işverenin Aydın ve Bursa’daki tesislerinde HAK-İŞ’e bağlı Enerji-İş Sendikası ile TİS imzaladığına dikkat çekilerek Bergama’daki itirazın “çifte standart” oluşturduğu ifade edildi.

‘ANAYASAL HAKKIMIZ ENGELLENİYOR’

Enerji işçileri, sendikalaşmanın anayasal bir hak olduğunu vurgulayarak, açılan davalarla bu hakkın gasp edildiğini dile getirdi. 16 Nisan’da görülecek ilk duruşma öncesinde işverenin itirazı geri çekmesi çağrısı yapıldı.

DİSK/Enerji-Sen tarafından yapılan basın açıklamasında şu ifadeler kullanıldı:

“Yıllardır açlık sınırında ücretlerle çalışan işçilerin güvenceli çalışma koşullarını sağlayacak olan Toplu İş Sözleşmesi sürecinin, yetkisiz mahkemelere taşındığını ve işçilerin anayasal haklarını kullanmasının engellenmek istendiğini görüyoruz. Bu itirazların hukuki olmaktan ziyade zaman kazanma ve örgütlü iradeyi kırma amacı taşıdığı açıktır. Bizler, bu hukuksuz oyalama taktiklerine karşı mücadelemizi kararlılıkla sürdürüyoruz. Açtığımız yetki tespit davasının kritik duruşması 16 Nisan’da görülecek. Bu duruşma yalnızca bir hukuki süreç değil, aynı zamanda işçilerin iradesinin tanınıp tanınmayacağının da göstergesi olacaktır. İşverenin çeşitli gerekçelerle yetkimize itiraz etmesine, işçilerin haklı taleplerini baskı altına almasına ve süreci kilitlemesine müsaade etmeyeceğiz. Bergama’daki enerji işçisi arkadaşlarımızın emeğine, iradesine ve geleceğine sahip çıkmakta kararlıyız. Sürecin sonuna kadar takipçisi olacak, tüm meşru ve demokratik mücadele yollarını kullanacağız.”

‘İŞÇİLER ARTIK ÖRGÜTLÜ’

DİSK/Enerji-Sen Genel Başkanı Süleyman Keskin de eylemde yaptığı konuşmada hayat pahalılığı ve düşük ücretlere dikkat çekti. İşverenin itirazla süreci uzatarak işçileri mevcut koşullara mahkûm etmek istediğini belirten Keskin, şu değerlendirmeyi yaptı:

“İşçilere sefalet ücretini dayatıyorlar ve bu koşullarda çalışmaya zorlamak istiyorlar. Bu itirazla iki yıl daha aynı ücretlerle çalıştırmanın hesabını yapıyorlar. Ama artık bu düzen eskisi gibi işlemeyecek. Çünkü işçiler örgütlü ve haklarının farkında. Biz bu hukuksuzluğu yalnızca burada değil, her yerde teşhir ederiz. Daha önce İstanbul’da da sesimizi yükselttik. Eğer bu itiraz geri çekilmezse Doğanlar Holding’e bağlı tüm işyerlerinde bu mücadeleyi büyütür, her yeri eylem alanına çeviririz.”

Sendikanın yetkisine ilişkin açılan davanın ilk duruşması 16 Nisan’da görülecek. İşçiler ve sendika temsilcileri, duruşma öncesinde işverene bir kez daha “İtirazı geri çek ve toplu sözleşme sürecini başlat!” çağrısı yaptı.

Bergama DİSK Toplu İş Sözleşmesi (TİS)