06 Haziran 2026 Cumartesi
İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Şanlıurfa
  • Siirt
  • Sinop
  • Şırnak
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Gece müzeciliğinde yeni sezon: Ziyaretçi sayısı 1 milyonu aştı

Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın 2024 yılında başlattığı Gece Müzeciliği uygulaması yeni sezona başladı. Geçen yıl 1 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırlayan uygulama, bu yıl 20 müze ve ören yerinde 1 Haziran-1 Ekim tarihleri arasında devam edecek.

Gece müzeciliğinde yeni sezon: Ziyaretçi sayısı 1 milyonu aştı
A+ A-
AYDINLIK/ANKARA

Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Gece Müzeciliği uygulamasında 2026 sezonu başladı. Türkiye'nin kültürel mirasını gece atmosferinde ziyaretçilerle buluşturan uygulama kapsamında 20 müze ve ören yeri yaz boyunca akşam saatlerinde de gezilebilecek.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada Gece Müzeciliği uygulamasının yeni dönemine başladıklarını duyurdu.

Ersoy, “Gece Müzeciliğinde yeni sezona başladık. Kültürel mirasımızı günün her saatinde yaşanabilir kılma hedefiyle hayata geçirdiğimiz uygulamamızı bu yıl da sürdürüyoruz. Geçtiğimiz yıl Gece Müzeciliği kapsamında 1 milyonun üzerinde ziyaretçiyi ağırladık.” dedi.

NEMRUT'TAN EFES'E KÜLTÜR ROTASI

Bakan Ersoy, ziyaretçilerin bu yıl da gece atmosferinde tarihi mekanları deneyimleme fırsatı bulacağını belirterek şunları kaydetti:

“Nemrut Ören Yeri'nden Efes Ören Yeri'ne, Side Ören Yeri'nden Zeugma Mozaik Müzesi'ne, Galata Kulesi'nden İstanbul Arkeoloji Müzeleri'ne uzanan kültür rotalarımızda ziyaretçilerimize yine unutulmaz bir deneyim sunacağız.”

İLK YILDA 395 BİN ZİYARETÇİ

Kültürel mirasın korunması ve turizm potansiyelinin artırılması amacıyla 2024 yılında başlatılan uygulama ilk olarak Efes, Hierapolis ve Side ören yerlerinde hayata geçirildi. İlk yıl gece ziyaretlerine açılan üç noktada toplam 395 bin 212 ziyaretçi ağırlandı.

Gece müzeciliğinde yeni sezon: Ziyaretçi sayısı 1 milyonu aştı - Resim : 1

2025'TE 1 MİLYONU GEÇTİ

Uygulama geçen yıl daha geniş bir alana yayıldı. Nemrut, Efes, Side, Hierapolis, Patara, Aspendos, Galata Kulesi, Ayasofya Tarih ve Deneyim Müzesi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri, Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi, Derinkuyu ve Kaymaklı yeraltı şehirleri ile Zeugma Mozaik Müzesi gibi önemli kültür noktalarında gece ziyaretleri gerçekleştirildi.

Yoğun ilgi gören uygulama kapsamında 2025 yılında 1 milyonun üzerinde ziyaretçi ağırlandı.

20 NOKTADA GECE ZİYARETİ

Bu yıl Gece Müzeciliği uygulaması, 1 Haziran-1 Ekim 2026 tarihleri arasında 11 müze ve 9 ören yerinde uygulanacak.

Müzekart sahibi ziyaretçiler, mevcut giriş haklarına ek olarak 200 lira ücret ödeyerek saat 19.00'dan itibaren belirlenen kapanış saatlerine kadar müze ve ören yerlerini gezebilecek. Ahlat Selçuklu Mezarlığı ise ziyaretçilere ücretsiz olarak açık olacak.

Kaynak: Aydinlik.com.tr - HABER MERKEZİ
Kültür ve Turizm Bakanlığı Mehmet Nuri Ersoy Müze