‘Gezici Kütüphane’yle kırsaldaki öğrenciler kitapla buluşuyor
Şırnak’ta ‘Gezici Kütüphane’ bir yılda 60 köydeki öğrencilerin kitapla buluşmasını sağladı. Öğrenciler, kütüphanede farklı kaynaklarla buluşuyor, ulaşamadıkları kitaplara ulaşıyor
Kültür ve Turizm Bakanlığı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğünce Şırnak İl Halk Kütüphanesine tahsis edilen “Gezici Kütüphane”, geçen yıl yapılan çalışmayla yenilendi. Kitap raflarının, öğrencilerin oturup kitap okuyabileceği koltukların, 3 dizüstü bilgisayarın ve internet hizmetinin yer aldığı Gezici Kütüphane ile bir yılda kilometrelerce yol katedilerek 60 köydeki öğrenci ve vatandaşlara hizmet verildi. Kütüphanede yer alan 4 bin 485 kitap sayesinde kırsaldaki öğrenciler farklı kitapları okuma şansı buldu.
Merkeze bağlı Kaymakam Çeşme köyüne de giden “Gezici Kütüphane”yi gören çocuklar, büyük mutluluk yaşadı. Çocuklar, kitap okuyarak, kütüphaneden ödünç kitap aldı.

ÜYE SAYISI 4 BİNE ÇIKTI
İl Kültür ve Turizm Müdürü Celal Baz, bir yılda araçlarının 60 köye gittiğini bildirerek, “Kütüphanemizin iç ve dış donanımını değiştirdik. Kütüphanemizdeki kitapları güncel hale getirdik. Gezici kütüphanemizde 4 bin 800 kitapla hizmet veriyoruz.” dedi. Kitapların öğrencilere aylık ödünç verdiklerini, her ay dönüşümlü olarak tekrar okullara gidildiğini anlatan Baz, geçen yıl 2 bin olan üye sayısını bu yıl 4 bine çıkardıklarını belirtti.

Baz, şunları kaydetti:
“Kırsalda kitaba ve kütüphaneye ulaşamayan tüm köy okullarına ve vatandaşlarına gezici kütüphane aracımızla hizmet vermeye çalışıyoruz. Şırnak, Türkiye’nin en genç nüfusu olan illerden biri. Bu genç nüfusumuza daha iyi bir gelecek sağlamak için onları kitapla buluşturmak amacındayız. Çalışmalarımız azim ve gayretle devam edecek.”
Kaymakam Çeşme İlkokulu öğrencisi Ömer Çetin de geçen ay Gezici Kütüphane’den ödünç aldığı kitabı okuyup yenisiyle değiştirdiğini, kitap okumanın derslerine büyük fayda sağladığını belirtti.
AİLELER, EKRAN BAĞIMLILIĞINA KARŞI BİRLEŞTİ
Erzincan’da bir ilkokulda hayata geçirilen “Kitapla Büyüyen Aile” projesi kapsamında öğrenciler ve veliler, her ay belirlenen kitapları birlikte okuyarak okuma alışkanlığı kazanıp dijital bağımlılıktan korunuyor. Demirkent TOKİ İlkokulu’nda sınıf öğretmeni Nermin Parmaksızoğlu’nun koordinasyonunda başlatılan projeyle, çocuklara küçük yaşta kitap sevgisi kazandırılması, aile içi iletişimin güçlendirilmesi ve ekran bağımlılığının azaltılması amaçlanıyor. Öğrencilerle birlikte velilerin de dahil edildiği uygulamada, aileler her ay belirlenen kitapları okuyarak çocuklarının öğretmenleri ile kitap üzerine sohbet ediyor.

‘VELİLERDEN OLUMLU DÖNÜŞ ALIYORUZ’
Okul müdürü Ahmet Sağsöz, çocuklara küçük yaştan itibaren okuma alışkanlığı kazandırmak ve kitap sevgisini aşılamak amacıyla projeyi hayata geçirdiklerini belirtti. Sağsöz, şöyle devam etti:
“Bu süreç sadece çocuklarla olacak gibi değil. Bunun için velilerimizi de olaya dahil etmek istedik. Sağ olsunlar onlar da bu projemize dahil oldular. Ayda bir okudukları kitaplarla hem öğrencilere örnek hem de çocukların bu süreç içerisinde ekrandan uzak kalmalarına vesile oluyorlar. Velilerimizden aldığımız geri dönüşlerde de çocuklarımızın kitap okudukları sürede ekran bağımlılıklarında düşüş olduğunu gözlemlediklerini söylüyorlar.”