HÜDA PAR'dan, Cumhurbaşkanlığı sistemi tepkisi: 'Daha iyi olmalıydı'
AK Parti listelerinden Meclis'e giren HÜDA PAR Genel Başkanı Zekeriya Yapıcıoğlu, cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminin kağıt üstündeki haliyle uygulamasının birbirine çok benzemediğini belirterek, 'Daha iyi olabilir, daha iyi olmalıydı' dedi.
Zekeriya Yapıcıoğlu, Ekrem İmamoğlu’nun tutuklanması, “Terörsüz Türkiye” süreci, cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi, erken seçim ve gündemdeki diğer bazı konularda ANKA Haber Ajansı’na açıklamalarda bulundu.
PKK lideri Abdullah Öcalan'ın silah bırakma çağrısını değerlendiren Yapıcıoğlu, “Ben Tülay Hanım’la da görüştüm. AK Parti grup başkanvekillerinin yeterince bilgi sahibi olmadıkları bende oluştu. Çok yüzeysel… Tülay Hanım’la uçak yolculuğunda beraber yan yana oturduk, o zaman sordum, benim izlenimim bu. Bu süreci uzunca bir süre istihbarat götürmüş, öyle görünüyor. Belli bir olgunluğa ulaştıktan sonra Sayın Bahçeli…. Önceki sürece göre şansı biraz daha yüksek gibi görünüyor ama buna rağmen yüzde 100 olacak garanti diye bir şey yok. İnşallah olur. Terörle, silahla, şiddetle varılacak bir yer yok” değerlendirmesini yaptı.
İNFAZ DÜZENLEMESİ
Yapıcıoğlu, infaz ile ilgili yapılması öngörülen düzenlemeler konusunda şöyle konuştu:
“Suç işlemeyi önleyemiyoruz, çare olarak cezalar artıyor. Cezaları artırmak cezaevindeki doluluk oranını artırıyor. Şu anda cezaevlerinin kapasitesi 300 bin civarında, 400 bine yakın insan var. Ranzaların arasına yatak sermek suretiyle insanlar yatıyor. Bu sürdürülebilir bir şey değil. Bu doluluk oranıyla gitmez. Ya yeni cezaevleri yapılacak ya da arada bir infazla ilgili… Ama bu infaz işte cezası düşük olanlar… Sonra cezasızlık algısı oluşuyor, benzer suçlar katlanıyor. Bizim ne yapıp edip suç önleyici tedbirleri artırmamız lazım. Yoksa insanları suç işledikten sonra cezaevine tıkarsanız bu çare değil. Eğer sizin memleketinizde insanların ahirete inancı varsa, yani ben adliyeye gittiğimde zaten hakkımı alacağım diyorsa, kendi hakkını kendi kendine almayı bir yol olarak önüne koymaz. Şimdi insanlar herkes kendi adaletini uyguluyor.”
AK PARTİ'YLE İTTİFAK
Cumhur İttifakı’na desteklerinin devam edip etmediği sorusuna Yapıcıoğlu, “Şu anda seçim var mı?” sorusuyla karşılık verdi. Yapıcıoğlu, “Seçimden önce destekleyecek misiniz diye sordular. Dedim ki, durun adaylar belli olsun. Mevcut adaylar arasında hangisinin memlekete, millete daha faydalı olacağına dair kanaat bizde oluşursa biz onu destekleriz” dedi.
'İPTALİN DOĞRU OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM'
Ekrem İmamoğlu’nun tutuklanmasını nasıl değerlendirdiği sorusuna Yapıcıoğlu, şu yanıtı verdi:
“Ben dosyayı bilmiyorum. Ben hukukçuyum. Prensip olarak diyorum ki tutukluluk başvurulacak son yöntem. Ama diyelim ki A şahsı, B şahsı, C şahsı bir suç işlediğinde tutuklanıyorsa, bir başkası sadece siyasi kimliği var diye tutuksuz yargılansın, ben buna da karşıyım. Kimseye ne ayrımcılık yapılsın, ne ekstradan bir gaddarlık yapılsın ya da olumsuz manada negatif ayrımcılık yapılsın. Kanun önünde herkes eşittir. Ben Müslümanım, ben şuna inanıyorum; eğer siz varlıklı birisi ya da sosyal statüsü yüksek birisi suç işlediğinde ona farklı bir muamele, bir gariban, sıradan vatandaş suç işlediğinde ona farklı bir muamele uyguluyorsanız, bitti. Başka bir şey söylemeye gerek yok, orada adalet yoktur. Adalet şudur, bir memlekette en zayıf bir insan kendi hakkını en güçlüden korkmadan talep edip hakkına kavuşabiliyorsa adalettir.”
Ekrem İmamoğlu’nun diplomasının iptal edilmesi konusunda da Yapıcıoğlu, şöyle konuştu:
“Çok detaylı incelemedim ama eğer dedikleri gibi asla geçiş yapamayacağı bir şeyse ve bir de başvururken Girne Üniversitesi yerine, falanca üniversiteye yani yanlış beyanda bulunmak suretiyle elde etmişse o zaman iptalin doğru olduğunu düşünüyorum. 30 yıl, 130 yıl sonra fark etmez.
'ERKEN SEÇİM ZORLAR'
Erken seçim ihtimali konusunda Yapıcıoğlu, “Bugünkü şartlarda zor. Erken seçim kararını aldıracak Meclis çoğunluğu var mı muhalefette? Yok. İktidar bloğunda bir çatlak olmadan Meclisten böyle bir karar çıkarmak mümkün değil” diye konuştu.
'BAHÇELİ'NİN ÇIKIŞINI KİM BEKLERDİ'
“AK Parti ve MHP arasında çatlak var mı?” sorusu üzerine Yapıcıoğlu, “Bilmiyorum. Varsa bizim bilgimiz yok. Var mı yok mu, dışarıya öyle bir görüntü vermiyorlar” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü:
“Mümtazer Türköne’nin söylediği şeyler doğru mu, bir pay bırakmak lazım. Her şey mümkün. Siyasette 2002’deki erken seçimde, seçimlerden önce Sayın Bahçeli’nin böyle bir çıkış yapacağını kim beklerdi? Siyasi tarihimizde böyle şeyler var, olabilir, mümkündür. Hatta şu bile olabilir, hani derler ya, Demirel’e atfedilen bir söz vardır, ’Siyasette 24 saat çok uzundur.’ Şimdi daha önümüzde aylar var, yıllar var. Bu çok uzun bir süre. Bakarsınız AK Parti cenahından bir teklif gelir, ‘Siz parlamenter sistem istiyordunuz, haydi buyurun parlamenter sisteme geri dönelim.’ Bu bile bence ihtimal dahilinde. Hatta ben olsam, parlamenter sisteme dönüş için, ‘Buyrun, hadi dönelim’ bir teklif de sunabilirim yani.”
'CUMHURBAŞKANLIĞI SİSTEMİ DAHA İYİ OLMALIYDI'
“Bu, mevcut cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminden memnun olmadığınızı mı gösteriyor” sorusuna Yapıcıoğlu, şu karşılığı verdi:
“Mevcut cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde, kağıt üstündeki haliyle uygulama birbirine çok benzemiyor. Olumsuz anlamda söylüyorum. Daha iyi olabilir, daha iyi olmalıydı. O dönem çokça söyledim, muhalefetin dile getirdiği hususlardan bir tanesi şuydu, ‘kuvvetler ayrılığı sistemi ortadan kaldırılıyor.’ Ama aslında başkanlık sistemi güçlü bir kuvvetler ayrılığı, sert kuvvetler ayrılığı. Parlamento sadece yasamayla ilgili. Kağıt üstünde böyle. Yürütme parlamentodan bağımsızdır çünkü yürütmeyi parlamento seçmiyor, doğrudan doğruya halk tarafından seçiliyor cumhurbaşkanı. Bakanlar Kurulunu da kendi seçiyor. Dolayısıyla o kuvvetlerin hepsini birbirinden daha net bir şekilde keskin çizgilerle birbirinden ayırmış oluyorsunuz. Teoride böyle.”
İBB yolsuzluk soruşturmasında şüpheliler adliyeye sevk edildi: İfadeler ortaya çıktı, tahliyeler var!Gündem
Bahçeli'den 5 gündemlik açıklama: Deprem, İmamoğlu, İsrail, Kamışlı, EkonomiGündem
Yine bir sınavın sorularını çaldıkları ortaya çıktı: FETÖ'ye sınav usulsüzlüğü soruşturması!Gündem
MEDYANIN HALLERİ...Nevşin Hanım bakın NED Başkanı ne diyorGündem