İBB soruşturmasının Antalya ayağında yeni gelişme: İki şüpheli ifade veriyor
İBB merkezli rüşvet ve yolsuzluk soruşturması kapsamında Antalya'da gözaltına alınan Muhittin Böcek'in Başdanışmanı Cem Oğuz ile belediye çalışanı Buse K. İstanbul’a getirildi. "İhaleye fesat" ve "rüşvet" gibi ağır suçlamalarla gözaltına alınan şüphelilerin emniyetteki ifade işlemlerine başlandı.
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen geniş kapsamlı yolsuzluk operasyonu, yerel yönetimlerdeki kritik isimleri mercek altına almaya devam ediyor. Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekiplerince Antalya’da yakalanan iki şüpheli, sağlık kontrollerinin ardından İstanbul’a sevk edildi.
SUÇLAMALAR OLDUKÇA AĞIR
Soruşturma dosyasında yer alan suçlamalar, belediye kaynaklarının usulsüz kullanımı ve örgütsel faaliyetlere işaret ediyor. Savcılık makamı; şüpheliler hakkında "suç örgütü yöneticisi ve üyesi olmak", "irtikap", "rüşvet", "nitelikli dolandırıcılık", "kişisel verilerin hukuka aykırı ele geçirilmesi" ve "ihaleye fesat karıştırmak" gibi maddeler üzerinden işlem başlattı.
ANTALYA-İSTANBUL HATTINDA SORUŞTURMA TRAFİĞİ
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek'in Başdanışmanı Cem Oğuz ile belediye personeli Buse K.'nın ikametlerinde yapılan aramalar ve el koyma işlemlerinin ardından İstanbul'a getirilmesi, operasyonun iller arası koordinasyonunu da gözler önüne serdi.
MALİ ŞUBE'DE İFADE İŞLEMLERİ BAŞLADI
Gözaltındaki şüphelilerin İstanbul Mali Suçlarla Mücadele Şubesi'ndeki sorgu süreci titizlikle yürütülüyor. Kamuoyunun yakından takip ettiği soruşturmada, gözaltı süresinin dolmasının ardından şüphelilerin adliyeye sevk edilmesi bekleniyor.
İBB soruşturmasında Antalya depremi! Muhittin Böcek’in başdanışmanı gözaltına alındıGündem