İran iki üssü birden vurdu: Tankerler, Kuveyt, Bahreyn, Irak ve adalar saldırı altında
İran-ABD ateşkesi, CENTCOM'un İran'a giden bir petrol tankerini vurmasıyla yeniden bozuldu. Misilleme yapan Devrim Muhafızları, Bahreyn ve Kuveyt'teki ABD üsleri ile Beşinci Filo karargahını füze ve İHA'larla hedef aldı. İran ayrıca Irak'ın kuzeyindeki ayrılıkçı Komala karargahını da bombaladı.
İran-ABD ateşkesi bu hafta ikinci kez bozuldu. Salıyı çarşambaya bağlayan gece yaşanan olaylar silsilesi, Amerikan güçlerinin Botsvana bayraklı M/T Lexie adlı petrol tankerine saldırmasıyla başladı.
ABD Merkez Komutanlığından (CENTCOM) yapılan açıklamaya göre tanker, İran'ın Hark Adası'na doğru seyrediyordu. CENTCOM açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
"Gemi mürettebatı tekrarlanan uyarıları görmezden geldi ve 24 saat boyunca ABD güçlerinin talimatlarına defalarca uymadı. Sonuç olarak bir ABD uçağı, geminin makine dairesine Hellfire füzesi ateşleyerek gemiyi etkisiz hale getirdi ve tankerin İran'a ulaşmasını engelledi."
CENTCOM, söz konusu geminin ABD'nin nisan ayında İran limanlarına yönelik abluka uygulamaya başlamasından bu yana etkisiz hale getirilen altıncı tanker olduğunu belirtti.
İDMO'DAN MİSİLLEME
İslam Devrimi Muhafızları Ordusu (İDMO), ABD Ordusunun Hürmüz Boğazı yakınlarında bir İran petrol tankerini havadan füze saldırısıyla hedef aldığını ve makine dairesinde hasar meydana geldiğini doğruladı.
İDMO, misilleme olarak "Amerikan-Siyonist düşmanına ait Panaya adlı geminin füzelerle vurulduğunu" duyurdu.
Bu saldırının ardından ABD ordusu, Keşm Adası'nın güneyinde bulunan İDMO'ya ait bir iletişim kulesini füze saldırısıyla hedef aldı.
KÖRFEZ'DEKİ ABD ÜSLERİ VURULDU
İDMO'nun bu saldırıya yanıtı ise Körfez'deki ABD askeri varlıklarına yönelik oldu. İran tarafı, Bahreyn ve Kuveyt'teki ABD üslerinin hedef alındığını açıkladı.
İDMO, ülke ismi vermeden yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:
"ABD Hava Kuvvetlerinin bölgedeki ülkelerden birinde konuşlanmış bir hava üssü ve helikopterleri, ayrıca ABD Beşinci Filosu karargahı füze ve İHA'larla hedef alındı."
Bahreyn ve Kuveyt de aynı saatlerde saldırı altında olduklarını duyurarak hava savunma sistemlerini devreye soktuklarını açıkladı.
İDMO, herhangi bir yeni saldırıya "farklı ve daha sert" karşılık verileceğini vurgulayarak, Hürmüz Boğazı'nın güvenliğini tehdit eden adımların ABD güçlerine "ağır bedel" ödeteceğini belirtti.
'HAVALİMANI HASAR ALDI'
Kuveyt Savunma Bakanlığı Sözcüsü Tuğgeneral Saud Abdülaziz Al-Otaibi, "birkaç düşman İHA'sının" Kuveyt Uluslararası Havalimanı'nın yolcu binasını hedef aldığını, binaya ağır hasar verdiğini ve "birkaç kişinin" yaralandığını söyledi.
KOMALA'NIN KARARGÂHI HEDEF ALINDI
Gecenin son bombardımanı ise Irak'ın kuzeyindeki Kürt gruplara yönelik oldu.
İran haber ajansı Tesnim'in aktardığına göre ayrılıkçı Komala Partisinin Erbil'in kuzeydoğusundaki Alana Vadisi bölgesinde bulunan genel merkezi, İran füze saldırısının hedefi oldu.
İran'da sıcak saatler...
— Aydınlık (@AydinlikGazete) June 3, 2026
Aydınlık Tahran Temsilcisi Gürkan Demir(@gurkandemirr_) ateş hattından bildiriyor pic.twitter.com/WX1fYzkWSO