İran'a ait süpertanker ABD'nin ablukasını deldi
Yaptırım listesinde yer alan dev süpertanker, ABD ablukasını aşarak hedef limanına sorunsuz şekilde ulaştı. Fars haber ajansının bildirdiğine göre, ABD'nin deniz ablukası devam ederken İran'a ait ikinci bir gemi daha Hürmüz Boğazı'nı geçti.
ABD yaptırımlarına tabi VLCC tipi bir İran süpertankeri, açık denizleri aşarak Hürmüz Boğazı üzerinden İran karasularına giriş yaptı.
Washington’un İran kıyılarına yönelik ablukasını etkisiz kılan bu gelişme, küresel deniz trafiğinin en stratejik geçiş noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı’nda yaşandı.
Yaklaşık 2 milyon varil ham petrol taşıma kapasitesine sahip tanker, herhangi bir müdahaleyle karşılaşmadan hedef limana ulaştı.
İKİNCİ GEMİ DE HÜRMÜZ BOĞAZI’NI GEÇTİ
Fars Haber Ajansı’nın aktardığına göre, ABD’nin deniz ablukası sürerken İran’a ait ikinci bir gemi de Hürmüz Boğazı’nı aşmayı başardı.
Gıda yüklü geminin, İran’ın güneybatısında bulunan İmam Humeyni Limanı’na doğru ilerlediği belirtildi.
Daha önce ABD yönetimi, açık denizlerden İran kıyılarına yönelen hiçbir geminin geçişine ve bu gemilerin İran sularına ya da limanlarına ulaşmasına izin verilmeyeceğini duyurmuştu.
Çin'in ilk insansız uçan kamyonu ilk uçuşunu gerçekleştirdiGündem