Milli Emlak’ta e-imza skandalı! Bakanlık harekete geçti
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Milli Emlak Genel Müdürlüğü'nde sahte kimlik ve e-imza kullanımına dair ortaya atılan iddialara ilişkin açıklamada bulundu. Bakanlık iddiaların doğru olduğunu ancak herhangi bir işlem yapılmadığını ve savcılığa suç duyurusunda bulunulduğunu bildirdi.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nde sahte kimlik kullanılarak Belgenet sistemine erişim sağlandığı iddiaları üzerine açıklama yaptı. Bakanlık, e-imza ile yapılan izinsiz giriş denemesinin kısa sürede fark edildiğini, e-imzanın iptal edildiğini ve sistem üzerinden hiçbir işlem gerçekleştirilmediğini duyurdu.
E-İMZAYLA GİRİŞ YAPILDI, ANCAK İŞLEM YAPILAMADI
Bakanlık tarafından yapılan bilgilendirmeye göre, Milli Emlak Genel Müdürlüğü Genel Satış Daire Başkanı, bilgisi dışında e-Devlet üzerinden elektronik imza kullanılarak hesabına erişim sağlandığını fark etti. Bunun üzerine Ankara Siber Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ve Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na giderek suç duyurusunda bulundu.
Aynı gün içerisinde adına düzenlenen e-imzayı iptal ettiren yetkili, konuyu Bakanlığın Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı'na da iletti. Söz konusu girişimle ilgili olarak Bakanlık tarafından ivedilikle soruşturma başlatıldı.
GİRİŞİM ENGELLENDİ, IP ADRESLERİ BELİRLENDİ
Yapılan inceleme sonucunda, e-imzanın iptali sonrası sistem üzerinden herhangi bir işlem yapılmadığı kesin olarak tespit edildi. Ayrıca, sahte e-imza düzenleyerek Belgenet sistemine bağlanmaya çalışan kişilerin IP adresleri belirlendi.
SUÇ DUYURUSU YAPILDI
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, tespit edilen kişiler hakkında işlem başlatılması amacıyla 25 Haziran 2025 tarihinde Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunduğunu kamuoyuyla paylaştı. Bakanlık açıklamasında, “Kamuoyuna saygıyla duyurulur” ifadesine yer verildi.