06 Haziran 2026 Cumartesi
İstanbul 22°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

O ülkede dikkat çeken karar! Günlük telefon kullanımını 2 saatle sınırlanacak

Japonya'nın Aichi eyaletindeki Toyoake Belediyesi, teknolojik cihazların aşırı kullanımına karşı dikkat çeken bir adım attı.

O ülkede dikkat çeken karar! Günlük telefon kullanımını 2 saatle sınırlanacak

Japonya'da akıllı telefon bağımlılığını önlemek için önemli bir karar alındı. Toyoake Belediye meclisinde kabul edilen yeni yönetmelik ile akıllı telefon ve video oyun konsolları dahil dijital cihazların kullanımı, iş ve okul dışındaki zamanlarda günlük 2 saatle sınırlandırıldı. Uygulama, 1 Ekim itibarıyla yürürlüğe girecek.

BELEDİYE TEKNOLOJİ KULLANIMINI NEDEN SINIRLANDIRIYOR?

Toyoake Belediye Başkanı Kouki Masafumi, yönetmeliğin Sağlık, Çalışma ve Refah Bakanlığının sağlıklı uyku rehberlerine uygun şekilde hazırlandığını açıkladı. Özellikle 18 yaş altındaki çocuklarda yeterli uyku düzeninin korunması, fiziksel ve zihinsel gelişim açısından kritik görülüyor. Bu nedenle, ilkokul öğrencilerinin saat 21.00’den, ortaokul ve üzerindekilerin ise 22.00’den sonra cihaz kullanımını bırakmaları tavsiye ediliyor.

O ülkede dikkat çeken karar! Günlük telefon kullanımını 2 saatle sınırlanacak - Resim : 1

CEZA YOK, ANCAK AİLELERE BÜYÜK SORUMLULUK DÜŞÜYOR

Yönetmelik bağlayıcı bir ceza içermiyor. Ancak velilere, ev içinde dijital cihaz kullanımına yönelik kurallar koymaları öneriliyor. Ayrıca belediye, ebeveynlere danışmanlık hizmeti sunacak bir sistem kurma sözü veriyor. Böylece ailelerin çocuklarının teknolojiyle sağlıklı bir ilişki kurmaları desteklenecek.

Japonya Dünya Telefon