Sağlık raporlarında yeni dönem başladı! Sistemde neler değişiyor?
Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren yeni yönetmelikle sağlık raporlarında başvuru ve değerlendirme sistemi yeniden düzenlendi. E-Nabız üzerinden “Sağlık Durum Belgesi” alınabilmesinin önü açılırken, hastanelerde “Rapor Başvuru Merkezi” kurulması kararlaştırıldı.
“Sağlık Raporları Yönetmeliği”, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeyle sağlık raporlarının düzenlenme süreçlerine ilişkin kurallar yeniden belirlenirken, uygulamada standartlaşmanın sağlanması hedeflendi.
BAŞVURULAR E-NABIZ ÜZERİNDEN YAPILACAK
Yönetmeliğe göre sağlık raporları için yazılı dilekçe dönemi sona erecek. Başvurular, bundan sonra e-Nabız üzerinden doldurulacak kişisel beyan formuyla yapılacak.
Yeni sistem kapsamında “tek hekim raporları” için karar destek sistemi oluşturuldu. Kişinin tanı bilgileri, kullandığı ilaçlar ve sağlık durumuna ilişkin verdiği yanıtlara göre sistem ön değerlendirme yapacak.
Beyan edilen bilgilerde sağlık raporuna engel bir durum bulunmaması halinde vatandaşlar doğrudan e-Nabız üzerinden “Sağlık Durum Belgesi” alabilecek. Beyan ile sistem kayıtlarının uyuşmaması durumunda ise kişi hekime yönlendirilecek.
Lisansa tabi olmayan spor faaliyetleri ve sosyal aktiviteler için de rapor zorunluluğu kaldırılarak e-Nabız üzerinden sağlık durum belgesi alınabilmesine imkân sağlandı.
İKİ TEMEL SAĞLIK KURULU OLUŞTURULDU
Yeni yönetmelikte sağlık kurulu rapor süreçleri de yeniden düzenlendi. Buna göre tam teşekküllü sağlık kurulu ve üç hekimli sağlık kurulu olmak üzere iki temel kurul modeli tanımlandı.
Bakanlık tarafından belirlenen istisnalar dışında sağlık kurulu raporlarının üç hekim tarafından düzenlenebilmesinin önü açıldı. Böylece vatandaşların rapor alma süreçlerinin hızlandırılması amaçlandı.
RAPOR BAŞVURU MERKEZLERİ KURULACAK
İkinci ve üçüncü basamak sağlık kuruluşlarında sağlık raporu işlemlerinin tek merkezden yürütülmesi için “Rapor Başvuru Merkezi” kurulacak. Bu merkezler üzerinden başvuru, takip ve sonuçlandırma işlemleri yürütülecek.
Düzenlemeyle birlikte vatandaşların devam eden rapor süreçlerine ilişkin bilgilere daha kolay erişebilmesi hedefleniyor.
RAPORLARDA ÜLKE STANDARDI SAĞLANACAK
Yönetmelikle Bakanlık tarafından belirlenen formatlar dışında farklı rapor düzenlenmesinin önüne geçildi. Böylece raporların daha kolay değerlendirilmesi ve ülke genelinde standart oluşturulması amaçlandı.
Raporlara İngilizce dil desteği de eklenirken, uluslararası kullanım imkânı sağlandı.
Yeni düzenleme kapsamında ayrıca, 50’den az çalışanı bulunan az tehlikeli iş yerlerinde işe giriş raporlarının Çalışan Sağlığı Merkezi (ÇAŞMER), aile hekimleri ve kamu sağlık hizmeti sunucularında görev yapan tüm hekimler tarafından düzenlenebilmesine olanak tanındı.
Mehmet Ceyhan'dan Hantavirüs uyarısı! Yeni bir pandemi çıkar mı?Sağlık