Sahte tohum tarımı tehdit ediyor
Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Eskişehir Şubesi, son dönemde artış gösteren sahte gübre ve sahte tohum ticaretine karşı üreticileri uyardı.
Oda yetkilileri, sahte ürünlerin yalnızca çiftçilerin ekonomik kaybına yol açmadığını, aynı zamanda tarımsal üretim, toprak sağlığı ve gıda güvenliğini de tehdit ettiğini belirtti. Yapılan açıklamada, Kayseri ile İnönü ilçesinde kolluk kuvvetlerince düzenlenen operasyonlarda tonlarca sahte gübre ele geçirildiği hatırlatılarak, bu tür girişimlerin üreticinin emeğine zarar verdiği ifade edildi.
SAHTE GÜBRE TARIMSAL CİNAYETTİR
ZMO Eskişehir Şube Yönetim Kurulu Üyesi Hasan Çakıllı tarafından yapılan açıklamada, sahte gübrelerin içeriğinde bulunması gereken azot, fosfor ve potasyum gibi bitki besin maddelerinin ya çok düşük seviyede ya da sıfıra yakın olduğuna dikkat çekildi. Kum, mermer tozu, kireç ve zararlı kimyasallarla hazırlanan ürünlerin verim kaybına, bitki ölümlerine ve toprak yapısının bozulmasına yol açabileceği belirtildi.
Üreticilere, gübreyi yalnızca yetkili bayilerden almaları, fatura istemeleri, Gübre Takip Sistemi barkodlarını kontrol etmeleri ve piyasa değerinin çok altında satılan ürünlere karşı dikkatli olmaları çağrısı yapıldı.
UCUZ TOHUM EN PAHALI TOHUMDUR
Sahte ve kaçak tohum satışlarının da ciddi boyutlara ulaştığını belirten Eskişehir Şube Yönetim Kurulu Üyesi İlknur Gül, çiftçilerin yalnızca Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş bayilerden alışveriş yapması gerektiğini vurguladı.