08 Haziran 2026 Pazartesi
İstanbul 25°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Şanlıurfa
  • Siirt
  • Sinop
  • Şırnak
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Süleyman Soylu ABD ve Avrupa’yı yine kızdıracak: Galip Çin

Eski İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun dünya düzeni ve insanlığın geleceği hakkındaki sözleri dikkat çekti: ‘ABD ve Avrupa bedel ödeyecek’

Süleyman Soylu ABD ve Avrupa’yı yine kızdıracak: Galip Çin

Eski İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun bugün yayınlanan röportajı gün boyu konuşuldu. Herkes röportajın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan sonrası ne yapacağı, siyaseti bırakıp bırakmayacağıyla ilgili bölümlerine odaklandı. Hala AK Parti İstanbul Milletvekili ve TBMM İçişleri Komisyonu Başkanı olarak Meclis’te yer alan Soylu’nun dünya, Batı, Amerika ve Avrupa hakkında söyledikleri ise görülmedi.
İşte Süleyman Soylu’nun dünya düzeni ve insanlığın geleceğine dair görüşleri...

‘BATI-DOĞU SAVAŞINDA GALİP ÇİN’

Süleyman Soylu, dünyanın yeniden oluştuğunu belirtti. Çin’in Batı karşısında ‘galip’ geldiğine işaret etti. “Burada esas mesele de şudur: Batı Doğu Savaşı'nda, ABD Avrupa Savaşı'nda Çin Batıya karşı galip gelmiştir şu anda. Şimdiki galip Çin’dir.” dedi.

Avrupa Birliği (AB)’nin beyin ölümünün gerçekleştiğini tespit eden Soylu, ABD’nin de durumun farkında olduğunu ve Amerika-İsrail İmparatorluğu kurmaya yöneldiğini dile getirdi.

İran’a savaş açmanın bir dönüm noktası olduğunun altını çizen Soylu, Batı’nın bütün etik değerlerini ve devlet olma kabiliyetini yitirdiğini öne sürdü.

‘İSTENMEYEN ADAM İLAN ETTİLER’

Soylu, bakanlığı boyunca Amerika’nın hedefi olduğunu da hatırlattı ve şöyle anlattı:

“Bugün siyasetle yakın zamanda halatımı koparacağım için çok rahat bir şekilde söyleyebilirim: Hep Amerika ve Amerikalılara bulaşmadan siyasetimi tamamlamak istedim. İçimdeki en büyük arzu buydu. Allah bana da onu nasip ediyor şimdi. Hiç onlara bulaşmadan siyasetimi tamamladım. Onlar bulaştı tabii. Beni iki defa blacklist yaptılar. Yani kara listeyi aldılar. İstenmeyen adam ilan ettiler. Sonra adamlarıyla hunharca Türkiye'nin içerisinde saldırılara maruz bıraktılar. Karalama operasyonları yaptılar. Bunların hepsini Türkiye tarihi bugün de kısmen bilse de söyler söylemez; ama yarın onların hepsini Türkiye tarihi bilecektir ve söyleyecektir. Siyaset fikirdir. Ben fikrimin takipçisiyim. Fikrinin takipçisi olan insanları rahat bırakmazlar. Ben de başa gelen çekilir diyorum.”

‘DÜNYA YENİDEN OLUŞUYOR’

Süleyman Soylu’nun Gazeteci Adem Metan’la yayınında dünya, Batı, Amerika, Avrupa ve Çin hakkındaki analizi şöyle:

“Sanki dünya şu anda yeniden oluşuyor. Böyle bir dönem içerisindeyiz. Benim kanaatime göre; 2. Dünya Savaşı’ndan sonra biraz daha Amerika-Avrupa İmparatorluğu kuruldu ve bu egemen oldu. Dünyayı yönettiler. Soğuk Savaş döneminde de Soğuk Savaş dönemi sonrasında da. Fakat ben Amerika-Avrupa İmparatorluğu'nun sona erdiğini düşünenlerdenim. Amerika-İsrail İmparatorluğu kuruldu. Yani Gazze’ye İsrail'in haydutça ve katilce saldırması ve özellikle dünyanın egemen devletlerinin buna sessiz kalması, herkes beni bağışlasın, Yani Gazze sahasının temizlenmesi, temizlenirken bütün Müslüman dünyanın boynu bükük bırakılması; Onlara bir ders verilmesi ve ardından bence milat odur. İsrail'in İran'a saldırması, Amerika'nın da İsrail’in vekaletiyle İran'a saldırması dünyada yeni bir miladın başlangıcıdır. Ve Amerika-İsrail İmparatorluğu kurulmuştur. Ve bunu önümüzdeki yıllarda göreceğiz. Bir takım devir teslimler olacak. Yani bölgesel patronajlar değişecek. Amerika ve İsrail arasında. Bunun altını çizerek söylüyorum. Çünkü İran'a saldırmak sıradan bir iş değildir. Bunu küçümsemek; bunu sanki sıradan bir iş gibi görmek herkesi yanıltır. Bunun altını çizerek ifade etmek istiyorum.”

‘AVRUPA’DA DEVLETSİZLİK VAR’

“Bugün Egemen Batı dünyasının bana en önemli krizi ne diye sorarsanız ben size bürokrasi krizi derim. Amerika'da Trump'ın seçilmesi, Amerikan halkının, Amerika'nın güvenlik ve ekonomi bürokrasisine olan itimatsızlığı, güven kaybı ve nefretidir. Amerika'nın ekonomik ve güvenlik bürokrasisinin başarısızlığıdır. Yani sizin başınıza ben Trump'ı getiririm gününüzü görürsünüz demiştir. Bugün Avrupa'da sahanın yükselmesinin sebebi de göçmen meselesi değildir. Tekrar altını çizerek söylüyorum. Avrupa sağının yükselmesinin iki tane sebebi vardır. Birisi Avrupa'nın yönetim bürokrasisinin beceriksizliği. Daha doğrusu, bürokrasinin hantallığı, bürokrasinin iş bilmezliği, bürokrasinin karar verememesi, aynı zamanda ülkelerin demokrasiyle seçtiği hükümetleri yok görmesi, bir bürokratik mekanizmanın, işlevsiz bir bürokratik mekanizmanın orada yer işgal etmesi ve devletsizlik. Yani iki krizi var, bürokrasi ve devletsizlik Avrupa’da.”

‘AB’NİN BEYİN ÖLÜMÜ GERÇEKLEŞTİ’

Şunu söyleyeyim: Avrupa'da Avrupa Birliği'nde İngiltere Brexit’le çıktığı andan itibaren Avrupa Birliği'nin beyin ölümü gerçekleşmiştir. İsterse Amerika ve Çin Avrupa'nın fişini hemen çekerler. Ama Avrupa'nın 300 yıldır elde ettiği birikimi sömürmek için -kelimeleri de bilerek seçiyorum- bu mirası yemek için süreyi uzatıyorlar. Ve burada esas mesele de şudur: Batı Doğu Savaşı'nda, ABD Avrupa Savaşı'nda Çin Batıya karşı galip gelmiştir şu anda. Şimdiki galip Çin’dir. Ve size başka bir şey daha söyleyeceğim. Batının demokrasiye karşı, hukuka karşı olan samimiyetsizliği. Yani bugün 2. Dünya Savaşı sonrası oluşan küreselleşme diye orada büyütülen ve sonra heyula gibi bütün dünyaya çöken düzende bugün Birleşmiş Milletler var mı? Yok. Bugün Dünya Ticaret Örgütü. Amerika diyor ki şu kadar vergi koydun, bu kadar vergi koydun. Bir etkisi var mı? Sadece o bugün değil, bundan önce diyor. Dünya Sağlık Örgütü'nün hep beraber yaşadık pandemide bir etkisi oldu mu? Hayır. Uluslararası Ceza Mahkemesi - Dünya Sağlık Örgütü tepki aldı- Uluslararası Ceza Mahkemesi’nin bir etkisi var mı? Yok. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi kimin tek elinde?”

‘ABD VE AVRUPA BEDEL ÖDEYECEK’

“Bunların hepsini yaşıyoruz ve biliyoruz. Bütün kurum ve değerler alt üst oldu. Çünkü demokrasiyi de alt üst ettiler. Demokrasiyi de “-mış gibi” yaptılar. Ve özellikle içini boşalttılar demokrasinin. Bunu hep beraber görüyoruz. Ve şimdi bu bahsettiğim Amerika-Avrupa hattı, İngiltere'nin de Avrupa Birliği hattı, İngiltere'nin de çıkmasıyla son fotoğrafta kendisini göstermiştir. Son fotoğrafı hepimiz yaşıyoruz. Şimdi her şeyi güçle ölçmemek lazım. Çünkü güç, adalettir. En büyük güç adalettir.

“Bugün Amerika'da, Avrupa'da, Batı'da adaletsiz bir sistem ortaya koymuşlardır. Ve bugün bedelini ödüyorlar. Tarihlerinin en büyük borçlanmalarıyla bedellerini ödüyorlar. Tarihlerin en büyük demografik krizleriyle, nüfus krizleriyle bedellerini ödüyorlar. Ödemeye devam edecekler. Çünkü Gazze'de o insanları yalnız bıraktılar.”

‘ÇİN SOSYALİZMİ VERİMLİ VE KALİTELİ’

“Yani son günlerde stratejik birtakım adımlar atmaları bizi tatmin etmiyor. Dünyayı da tatmin etmiyor; bir sonucu da yok çünkü. Tam tersi itibarsızlıklarına itibarsızlık katıyorlar. Bu kadar açık ve net. Şimdilik Çin kazandı. Batı düzeni tam anlamıyla kaybetmiş durumdadır. Peki bunun sonucu nereye geliyor? Şimdi Batı çok doğal olarak şöyle düşünüyor: Diyor ki biz hani bu “-mış” gibi yaptığımız değerlerle beraber, refah toplumu ile beraber bir noktaya geldiğimizi düşündük. Ama Çin, özellikle Çin sosyalizmi denilen ve aynı zamanda verimli ve kaliteli büyüme denilen bir unsurla kendisini bugüne kadar getirdi ve getirmeye devam ediyor. Farkı açıyor sürekli olarak. Bu sefer Batı ne diyor? Acaba biz de mi Çin gibi davranmaya başlasak? Bir halat yarışması var ya, karşılıklı halat yarışması olur, iki grup olur. Halat yarışmasında Çin Batıyı orta çizgiden kendi tarafına çekti. Bugün, dünyada yaşanan kaosların en temel sebeplerinden bir tanesi de ve bu gerginliklerin, bu anlamsız saldırıların temel sebeplerinden bir tanesi de bu batının içine düştüğü boşluktur. “Biz ne yapacağız” boşluğudur. Bunu iyi okumak ve iyi görmek lazım. Bu boşlukla kütleleri var mı? Var. Kütleleriyle bir şey yapabilirler mi? Elbet yapabilirler. Ama bunun bir kazancı olmayacaktır. Burada hep beraber göreceğiz ki bunlar mağlup olacaklar.”

Süleyman Soylu Recep Tayyip Erdoğan AK Parti TBMM