Yandex
17 Haziran 2025 Salı
İstanbul 28°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Uraloğlu İpek Yolu Fuarı’nda konuştu: Orta Koridor’un kilit parçası Türkiye

Çin’de düzenlenen 9. İpek Yolu Uluslararası Fuarı'nın açılışında konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak Yol Girişimi için en önemli ülkelerden biri olduğuna dikkat çekti. Uraloğlu, tarihi İpek Yolu'nun yalnızca ticaretin değil kültürlerin de taşıyıcısı olduğunu belirtti

Uraloğlu İpek Yolu Fuarı’nda konuştu: Orta Koridor’un kilit parçası Türkiye

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çin'in Şaanşi eyaletinin merkezi Şian şehrinde düzenlenen 9. İpek Yolu Uluslararası Fuarı ile Çin'in Doğu ve Batı Ticaret ve Yatırım İşbirliği Forumu'nun açılışında konuştu. Türkiye’nin Kuşak Yol Girişimi için en önemli ülkelerden biri olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, “İpek Yolu binlerce yıl boyunca yalnızca ticaretin değil, kültürlerin, fikirlerin ve dostluğun da yolu olmuştur. Bugün bizler bu geleneği çağın gerekliliğiyle harmanlayarak daha ileriye taşımak için bir aradayız.” dedi.

Fuarın düzenlendiği Şian şehrinin, Çin'in eski başkentlerinden birisi ve tarihi İpek Yolu'nun başlangıç noktası olduğunu ifade eden Uraloğlu, “Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi, bu kadim kenti, modern lojistik ağların öncüsü haline getirirken; Türkiye olarak bizler de Asya ile Avrupa arasındaki bu yeni Çelik İpek Yolu’nun önemli bir bileşeniyiz. Türkiye, Asya ile Avrupa arasındaki köprü işlevini yerine getiren stratejik konumuyla, Kuşak Yol Girişiminin modern dünyadaki en önemli bağlantı noktalarından birini oluşturmaktadır.” ifadelerini kullandı.

Uraloğlu İpek Yolu Fuarı’nda konuştu: Orta Koridor’un kilit parçası Türkiye - Resim : 1

LOJİSTİK ALTYAPI HAZIR

Bakan Uraloğlu, Orta Koridor’un kilit parçası Türkiye’nin hem kara hem demir hem de deniz yoluyla sağladığı güçlü altyapı ile Çin-Avrupa taşımacılığında önemli bir geçiş noktası olduğunu belirterek şunları söyledi:

“Türkiye olarak son yıllarda lojistik altyapımıza büyük yatırımlar yaptığımızı hatırlatmak isterim. Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı, Marmaray Tüneli gibi mega projelerimizle Asya ve Avrupa arasında kesintisiz ulaşımı sağlamak için gereken altyapıyı tamamladık. Bu yatırımlar, Şian'dan Türkiye'ye ve oradan da Avrupa'ya giden yüklerin daha verimli ve hızlı bir şekilde taşınmasını sağlamaktadır.”

Uraloğlu, tarihi İpek Yolu'nun modern bir yansıması olan fuarın kültürel ve ekonomik köprüler kurmak, işbirliğini güçlendirmek ve ortak kalkınma hedeflerini paylaşmak açısından önemli olduğunu vurgulayarak, "Ulaştırma sektörü, sadece altyapı meselesi değildir. Aynı zamanda ekonomik güvenliğin, bölgesel entegrasyonun ve hepimiz için olmazsa olmaz barışın temelidir." sözlerini kaydetti. Türkiye'nin Asya, Avrupa ve Afrika'nın kesişim noktasında bulunan stratejik konumu sayesinde küresel ölçekte erişilebilir, sürdürülebilir ve çok modlu bir ulaştırma altyapısı sunduğuna işaret eden Uraloğlu, "Orta Koridor" olarak da bilinen Trans-Hazar uluslararası taşımacılık güzergahını güçlendirmek amacıyla büyük ölçekli projelere öncülük ettiğinin altını çizdi.

GÜVENİLİR ROTA İMKANI

Uraloğlu, Türkiye'nin, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, modern limanları, lojistik merkezleri ve gümrük süreçlerinde dijital dönüşümle sağladığı etkinlikle Çin ile Avrupa arasında yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir bir rota imkanı sunduğunu anlatarak, sözlerini şöyle sürdürdü:

"İpek Yolu'nun yeniden canlandırılmasını öngören Türkiye'nin Hazar geçişli Orta Koridor Girişimi, Doğu ile Batı arasında bağlantısallığın gelişmesini hedefleyen Çin'in Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturmaktadır. Bu çerçevede ülkemiz Kuşak ve Yol Girişimi'ni kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklemeye devam edecektir."

ASYA İLE AVRUPA ARASINDAKİ KÖPRÜLERİN SOMUT ÖRNEĞİ

Bu işbirliği hedefi doğrultusunda Türkiye ile Çin arasında İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ve 21. Yüzyıl Deniz İpek Yolu ve Orta Koridor Girişiminin Uyumlaştırılmasına İlişkin Mutabakat Muhtırası'nın imzalandığını hatırlatan Uraloğlu, bu kapsamda başlatılan Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi seferlerinin, bu uyumlaştırmaya yönelik bir adım ve Asya ile Avrupa arasında kurulan lojistik köprülerin en somut ve en başarılı örneklerinden birisi olduğunun altını çizdi.

Türkiye'nin hedefinin yalnızca altyapıları inşa etmek değil aynı zamanda kalıcı, dengeli, çağın gereklerine uygun ve uzun vadeli işbirlikleri oluşturmak olduğuna işaret eden Uraloğlu, "Ulaştırmanın tüm alanlarında ve özellikle demir yolu taşımacılığında kolaylaştırıcı ve entegre çözümler sunmaya hazırız." diye konuştu.

Çin İpek Yolu