29 Mart 2024 Cuma
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

UTİKAD: İlave bin araç bir milyar avro getirir

UTİKAD: İlave bin araç bir milyar avro getirir
EKONOMİ SERVİSİ

Sınır kapılarında sorunlar sürüyor. Dün yayınlanan haberimizde Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener'in, ihracatın önündeki sınır engellerine sosyal medya hesabından gösterdiği tepkiyi aktardık. Şener, “Bu mesele çözülmeden ihracat artacak diyen şaka yapıyordur” diyerek konuya dikkat çekti. Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Heyeti geçen günlerde Kapıkule, Hamzabeyli ve İpsala Gümrük Müdürlükleri'ni ziyaret ederek sorunları yerinde inceledi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkan Vekili Başaran Bayrak, UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Karayolu Çalışma Grubu Başkanı Ayşem Ulusoy'un yer aldığı heyetin ziyaretleri kapsamında gümrük kapılarındaki sorunlar masaya yatırıldı. UTİKAD Başkanı Emre Eldener, “Eğer bizim bütün Bulgar ve Yunan sınırlarımızdan çıkan araçlarımızı günlük ekstradan bin araca çıkartabilirsek yılda yaklaşık bir milyar avroluk ek hizmet ihracatı rakamı çıkar” dedi.

SİPARİŞ ARTINCA TIR KUYRUKLARI UZADI

Özellikle son dönemde artan sipariş oranları ile birlikte uzun TIR kuyruklarının oluştuğuna ve yüklerin sınırda uzun süre beklediğine dikkat çeken UTİKAD Başkanı Emre Eldener, “Türkiye’nin Avrupa’ya en önemli çıkış kapılarından Kapıkule’de TIR kuyruğu problemini çözmek amacıyla Randevulu Sanal Sıra Sistemi’nin (RSSS) devreye alındı ancak randevular dört gün sonraya veriliyor” ifadelerini kullandı. Yaşanan bu durumdan dolayı araçların Hamzabeyli Sınır Kapısı’na yöneldiğini ifade eden UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, “Bugün Hamzabeyli’deki -yaklaşık 14 kilometreyi bulan- araç kuyruklarını gözlerimizle gördük. Hamzabeyli’de de bekleme süresi 2.5 günü buluyor. Sayın İsmail Gülle ve Sayın Başaran Bayrak da durumu yerinde gözlemleme fırsatı buldular” bilgisini verdi.

BAŞKAN GÜLLE DURUMU EL KOYDU

Gülle’nin Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı olarak bu durumu yerinde görmesinin ve bu ziyaretleri UTİKAD Heyeti ile beraber gerçekleştirmesinin büyük önem arz ettiğini de dile getiren Eldener, şunları söyledi: “Çünkü en az lojistikçiler kadar ihracatçılarımızın da bu mağduriyeti yaşadığını net bir şekilde gördük. TİM Başkanımızın da söylediği gibi sınırda bekleyen yük ihracatçıya ait ve ihracatçı bu durumdan zarar görüyor. Bu nedenle özellikle sınır kapılarında yaşanan sorunlara karşı duyarlılığı arttırmak adına birlikte adım atmalıyız. Bulgar tarafında da kapıların biraz daha fazla açılması ve daha fazla araç kabul etmesi için çok üst düzey birtakım girişimlerde bulunulması gerektiğini TİM Başkanı’nın kendisi de ifade etti.”

İHRACATI ARTIRMAK MÜMKÜN

Gümrüklerde yaşanan sorunların çözülmesi durumunda hizmet ihracatı rakamlarının da artacağını vurgulayan Eldener, “Eğer sınırdan günde 300 araç geçirebilirseniz ortalama 3 bin 500 avro bir navlun bedeli üzerinden düşünüldüğünde -ki şu an navlunlar daha yüksek- günlük olarak yaklaşık 1 milyon avro’luk bir lojistik hizmet ihracatı yaratabilirsiniz. Bu da yılda en az 365 milyon avro yapar. Eğer bizim bütün Bulgar ve Yunan sınırlarımızdan çıkan araçlarımızı günlük ekstradan bin araca çıkartabilirsek, yaklaşık 1 milyar avroluk ek hizmet ihracatı rakamı çıkar. Buna mal ihracatının bedelini eklemeden söylüyorum. Bu nedenle biz bu sınırları açmak zorundayız. Bunun rakamsal boyutu budur” diye konuştu.

Son Dakika Haberleri