12 Haziran 2026 Cuma
İstanbul 21°
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Mersin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Yurt dışı telefonlar kapanacak mı?

Çift IMEI hilesine karşı yeni düzenleme geliyor. Yurt dışından getirilen birden fazla telefonu kayıtlı gibi gösterenler, 1 Mayıs’a kadar gerekli ücreti ödemezse cihazları kullanıma kapatılacak.

Yurt dışı telefonlar kapanacak mı?

Yurt dışına gidenler, daha uygun fiyatlı telefonları satın alıp Türkiye’de kayıt ücreti ödeyerek kullanabiliyor. Ancak bazı kişiler, çift IMEI yöntemiyle birden fazla cihazı tek kayıt üzerinden aktif hale getiriyor. Bu duruma karşı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu harekete geçti. Gelişmelerin ardından binlerce kişi “Yurt dışı telefonlar kapanacak mı?” sorusuna yanıt aramaya başladı.

YURT DIŞI TELEFONLAR KAPANACAK MI?

Yurt dışından getirilen telefonlarda çift SIM ya da eSIM üzerinden sistemin açıklarından yararlanarak kullanım süresini uzatma dönemi sona eriyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, yüz binlerce cihazda farklı telefonlara ait IMEI numaralarının kullanıldığını tespit ederek bu yönteme karşı harekete geçti.

Türkiye’de kullanılabilmesi için pasaporta işletilmesi gereken bu cihazlar için belirlenen yasal kayıt ücreti 54.258 TL. Ocak ayı başında verilen 120 günlük sürenin sonu 1 Mayıs olarak açıklandı. Bu tarihe kadar kayıt yaptırmayan ya da usulsüz IMEI kullanan telefonlar tamamen erişime kapatılacak.

IMEI akıllı telefon