20 Nisan 2024 Cumartesi
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Havadan kozmetiğe bir milyon avro yatırım

İtalyan Ganassini Türkiye pazarına Cortex Pharma ile giriş yaptı.

Havadan kozmetiğe bir milyon avro yatırım
A+ A-

İtalyan kozmetik devi Ganassini Group'un CEO'su Giuseppe Ganassini Türkiye pazarına yönelik yapılan bir işbirliği için İstanbul'a geldi. Ganassini Group'un CEO'su, Cortex Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Tolga Demirci ile hafta içinde bir toplantı düzenledi. Buna göre Cortex Pharma, Ganassini Group markalarıyla Türkiye kozmetik pazarında faaliyet gösterecek. İlk aşamada bir milyon avroluk yatırım yapan Cortex Pharma, 5 yıl sonunda dermokozmetik pazarından yüzde 25’lik pay almayı hedefliyor.

Toplantıa konuşan Mustafa Tolga Demirci, 15 yıldır havacılık sektöründe küresel ölçekli bir firma olarak hizmet verdiklerini ve çok farklı bir sektöre giriş yaptıklarını belirterek, "Cortex Energy, Cortex Aviation & Tourism olarak Türkiye başta olmak üzere, Rusya, İngiltere, Dubai ve Kıbrıs'ta bulunan ofislerimizle dünya üzerinde 2 bin havalimanında hizmet veriyoruz. Cortex Pharma ile bizim için çok yeni ve farklı bir sektöre giriş yaptık. 7 ay gibi kısa bir sürede Türkiye genelinde 40 ilde 200 eczanede ürünlerimizi tüketicilerle buluşturduk" dedi.

PAZAR HACMİ 3 MİLYAR DOLAR

"Türkiye’deki kozmetik pazarının hacmi yaklaşık 3 milyar dolar ve bu pazarın yüzde 10’unu dermokozmetik ürünler oluşturuyor. Yaklaşık 250 milyon dolarlık bir hacme sahip olan sektörün her yıl yüzde 15-20 aralığında büyüme gösterdiğini biliyoruz. Bu nedenle sektördeki büyüme potansiyeli pek çok yatırımcının dikkatini çekiyor. Dermokozmetik sektörü sürekli gelişen ve büyüyen pazarların başında gelse de yüzlerce yerli ve yabancı oyuncu sayesinde rekabetin de yüksek olduğu bir pazar. Biz Cortex Pharma olarak, sahip olduğumuz markalarla bu pazarda yeni bir kulvar açıyoruz" bilgilerini paylaşan Demirci, sözlerini şöyle sürdürdü: "Biz ürünlerimizin yanı sıra verdiğimiz hizmet ve dermokozmetiğin gelişimine olan bakış açımız ile de ayrı bir kulvardayız. Türkiye'deki dermokozmetik sektörünü geliştirip daha ileriye götürecek, tüketicileri dermokozmetik ürünler hakkında bilinçlendirecek bir açılım getiriyoruz. Kurduğumuz "Uzman Yönetim Merkezi" sayesinde eczacıların genel olarak dermokozmetik ürünler hakkındaki bilgilerini tazeliyor, destekliyor, dünyadaki gelişmeleri ve trendleri aktarıyoruz. Amacımız, eczanelerin kozmetik marketi olarak algılanmasını değil kişiye özel olarak en doğru ürün ve kullanım şekli hakkında bilgi alabilecekleri referans merkezleri haline getirmek.

Türkiye’de yaklaşık 25 bin civarında eczane var. Bunlardan 2 bin tanesi dermokozmetik ürün satışı yapıyor. Düzenli olarak bu sektöre hizmet eden eczane sayısı ise 300 civarında. Cortex Pharma olarak şu ana kadar 40 ilde 200 eczanede varız. Bizi diğerlerinden ayıran en büyük özelliğimiz ise ürünlerimizin yüzde 100 natürel olması. Bu yılsonuna kadar hedefimiz, tüm Türkiye’yi natürel dermokozmetik ürünlerimizle tanıştırmak. İlk olarak Sensilis, Sensilis Make Up, Rilastil, Cumlaude Lab, Comodynes ve BioClin markaları ile Türk pazarına giriş yaptık. 2020 yılına kadar ise Ganassini Group bünyesindeki toplam 10 markayı Türkiye’ye getirmeyi amaçlıyoruz."

TÜRKİYE PAZAR HEYECAN VERİCİ

Konuşmasında dünyadaki dermokozmetik sektörünün büyüklüğüne dikkat çeken Ganassini Group CEO’su Giuseppe Ganassini de, şunları söyledi: “Global kozmetik pazarındaki büyüklüğün 2020 yılında 675 milyar dolar civarında olması öngörülüyor. Bunun yaklaşık yüzde 10’u dermokozmetik sektörüne ait. Sektörün Türkiye’deki potansiyeli ise bizim için çok heyecan verici. Her yıl büyüme gösteren, rekabetin yüksek olduğu bir alan. Ancak bizim markalarımız; özelliği sebebiyle sektörde rakipsiz. Markalarımız sahip olduğu ürün çeşitliliği, tamamen doğal olan içeriği, tedavi edici özelliği, hassas ve sorunlu ciltler için özel olarak hazırlanan formülleri ile natürel yaşam felsefesine hizmet eden markalar. Doğa, doğallık, sağlıklı yaşam, gururlu yaşlanma grubumuzun var oluş sebebi. Gannassini Enstitü tam 82 yıl önce bu amaçla kuruldu. Biz üçüncü kuşak yöneticiler olarak aynı hedefle tüm dünyada 5 kıtada, 66 ülkede 15 binin üzerinde hastane ve klinikte tedavi edici ve tedaviye destek sağlayıcı dermokozmetik ürünleri olarak markalarımızı yaşatıyoruz”

Son Dakika Haberleri