20 Nisan 2024 Cumartesi
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

TeknoSA son çeyrekte kâra geçti

Sabancı Holding’in elektronik perakende sektöründeki markası TeknoSA, 2017 hedeflerini basın toplantısı ile açıkladı.

TeknoSA son çeyrekte kâra geçti
A+ A-

İbrahim Türkmen

Sabancı Holding’in elektronik perakende sektöründeki markası TeknoSA, 2017 hedeflerini basın toplantısı ile açıkladı. TeknoSA Genel Müdürü Bülent Gürcan, “2016 yılının son çeyreğinde 10 milyon TL kâr ederek yılı pozitif tamamladık” dedi.

TeknoSA 2016 yılının tamamında ise 70’den fazla mağaza kapatarak 160 milyon TL zarar etti.

Zararın büyük kısmı şirketin “fitleşme” adını verdiği daralmadan kaynaklandı. Toplantıda basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Gürcan, 2016’da istihdamda yüzde 20’lik bir daralmaya gittiklerini söyledi.

25 MİLYON TL YATIRIM

69 ilde 210 mağaza ile faaliyet gösterdiklerini anlatan ve 2017’de “yenilenme için yatırım yapacaklarını” kaydeden Gürcan, “Çoklu satış kanallarımızda geçen yıl 200 milyonun üzerinde tüketiciyi ağırladık. 2017 yılında 25 milyon TL yatırım yapmayı planlıyoruz. Geliştirdiğimiz hizmet ve uygulamaları derinleştirip, entegre bir yapı ile daha çok müşteriye ulaşacağız. 2017’de benzer mağaza satışlarında (LfL) pazarın üzerinde büyüme ve yıl genelinde operasyonel kârlılık hedefliyoruz” diye konuştu.

AVM’LERLE TATLI SERT PAZARLIK

Gürcan’ın verdiği bilgilere göre ÖTV indirimi Sevgililer Günü’nün de etkisiyle pazara yüzde 10’luk bir canlanma getirdi. ÖTV farkının yansıtıldığı ürünlerde kampanyaların da etkisiyle yüzde 20’lik bir indirim oldu. Kurlar nedeniyle AVM’ler ile “tatlı sert” bir pazarlık içerisinde olduklarını belirten Gürcan, TL ile ürün alıp sattıklarından yeni ürünlerde kur farkının görüleceğini bildirdi.

Son Dakika Haberleri