29 Mart 2024 Cuma
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Gençlik kendi müfredatını yazar

FETÖ 15 Temmuz Amerikancı darbe girişimine, eğitim kurumlarını kullanarak elde ettiği güçle kalkıştı. Cumhurbaşkanı yaverinin FETÖ’cü çıkması istenmiyorsa bu taslak yırtılıp atılmalıdır. Milli Eğitim Bakanlığı bu müfredatta ısrar ederse, emin olsun gençlik kendi müfredatını yazacaktır

Gençlik kendi müfredatını yazar

Bora Çelik / TLB Genel Başkanı

Bildiğiniz üzere; 13 Ocak 2017 Tarihinde Milli Eğitim Bakanı (MEB) İsmet Yılmaz, güncellenen öğretim programları çalışmaları kapsamında 172 sınıf düzeyi için 53 dersin taslak öğretim programının hazırlandığını söyledi.

MEB, bu taslakta; öğretmenler, üniversiteler, kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları ve velilerin de görüşünün alınacağını söyledi.

Taslağı okur okumaz çalakalem yazıldığını anlayabiliyoruz. Önceki programlardan kes kopyala yapıştır yapıp üzerine öğrenci kazanımları yazılmış. Eklenen ünitelerin neden eklendiğine dair hiçbir açıklama yapılmamış. Daha geçen yıl yaptıkları değişikliğin sonucunu bile almadan tekrar böyle bir değişikliğe gitmeleri sorunları tespit etmediklerini ortaya koyuyor.

ÜMMET TOPLUMU YARATIR

Taslağı incelediğimiz zaman Atatürk’ün konularının azaltıldığı millet kavramından bahsedilmediği, ulus bilincinin yok sayıldığı, bunun yerine tarikat ve cemaatlerin öne çıkarıldığını görüyoruz. Çağdaş Türk ve Dünya tarihi dersinin 2. Dünya Savaşı’yla ilgili kısmında İsmet İnönü’den bahsedilmediğini görüyoruz. Önceki programlarda yer alan “Atatürk ilke ve inkılâplarına aykırı ifadelere yer verilmemelidir” ilkesi yeni programdan kaldırıldı.

Bu taslak, millet olma bilincimizi ortadan kaldırmaya, padişahın kulu olmaya koşullandırılmış ümmet toplumu yaratmaya hizmet etmektedir.

Emperyalizm, bu amacına ulaşabilmek için Cumhuriyet devrimleriyle hesaplaşmak zorundadır. Padişahın kulu olmaya koşullandırılmış ümmet toplumu özlemi, ancak devrim kanunlarının kaldırılmasıyla mümkün olabilir. O yüzden Batı ve Atlantik güçlerinin baskısıyla “Atatürk Devrimleri’ni benimsemiş nesillerin yetiştirilmesi” hedefi Milli Eğitim’den kaldırılmaktadır.

KANSER HASTASINA ASPİRİN TEDAVİSİ

Eğitim ve öğretimin temel sorunlarını tespit etmeden bu türde değişikliklere gitmek çözümsüzlük getirecektir. Bu taslak kanser hastasına aspirin tedavisi uygulamaktır.

Bu taslak sınavda başarısız olduğunu düşünen Berrinlerin intihar etmesine engel olmayacaktır.

Liselilerin evlenmesinin önündeki engellerin kaldırılması sonucu (4+4+4 ) arkadaşlarımızın gerdek gecelerinde hayatını kaybetmesinin önüne geçilemeyecektir. Tam aksine bu taslakta yer alan “Özge çocuk gelin oldu” okuma fişleri bu durumu meşrulaştıracaktır. Öğretmeni tarafından cinsel tacize uğrayan Cansellerimiz canına kıymaya devam edecektir.

KAREN FOGG’UN HAYALİ

Avrupa Birliği Türkiye masası şefi Karen Fogg “Türk gençliğini kimliksizleştirmekten, bunun için ülkeyi Atatürk’ten ve Atatürkçülerden kurtarmaktan” söz ediyordu. Bu taslağı yürürlüğe koymak Karen Fogg’ların hayalidir. Milli Eğitim Bakanlığı burada bir karar vermek zorundadır. Ya Karen Fogg’ların hayalinin peşinden koşacaksınız ya da El Bab’da zaferler kazanan Mehmetçiğimizin hayalini gerçekleştireceksiniz. Mehmetçiğimizin hayalinde milli devlete sarılmak var.

Talim Terbiye Kurulu da yayınladığı taslakta bu niyetleri açıkça ortaya koymuştu. Yazıda, 19. yüzyılda ulus-devletin ortaya çıkmasından sonra eğitim kurumlarına verilen en önemli görevlerden birisinin vatandaşlık bilincini kazandırmak olduğunu ve bu nedenle tarih derslerine özel önem verildiğini söylüyorlar. Ardından şöyle devam ediyorlar: “20. yüzyılın ikinci yarısında ise liberal demokrasiye geçişle birlikte bu anlayışın değişmesi gerekiyor.”

Küresel emperyalizmin buyrukları doğrultusunda milli devlete savaş açanlar, artık vatandaşlık bilincinin geliştirilmesine yönelik gayretlere ihtiyaç kalmadığını, tarihte neler olduğunun bilinmesine de gerek olmadığını söylemektedir.

GEÇİT VERMEYİZ

Bu taslaklar doğrudan milli devletimizi hedef almaktadır. Bunları yürürlülüğe sokmak en çok bölücü ve gerici terör örgütlerinin işine yarayacaktır. Bu taslakta ısrar etmek emperyalizm destekli PKK’nın, FETÖ’nün ekmeğine yağ sürmektir. Unutmayalım ki FETÖ 15 Temmuz Amerikancı darbe girişimini, eğitim kurumlarını kullanarak elde ettiği güçle gerçekleştirdi. Cumhurbaşkanı yaverinin FETÖ’cü çıkmasını istemiyorsanız bu taslağı yırtıp atmak gereklidir. Buralardan çıkardığımız derslerle eğitim sistemimizi çağdaş, bilimsel, laik temeller üzerine inşa etmek şarttır. Milli Eğitim Bakanlığı bu müfredatta ısrar ederse, emin olsun gençlik kendi müfredatını yazacaktır. O müfredatın tarih derslerinde ise; Milli Eğitim Bakanlığının emperyalizmin kuyusuna nasıl düştüğü anlatılacaktır. Türk gençliği “Hayatta en hakiki mürşit ilimdir” diyen bir nesildir. Aksini yaratmaya kalkanlara asla geçit vermemiştir, vermeyecektir.

Son Dakika Haberleri