20 Nisan 2024 Cumartesi
İstanbul 14°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Ali Topuz yazdı: Tarikatlara devlet desteği kesilmeli

Sendikalar meslek kuruluşları, demokratik kitle örgütleri devletten destek görmezken bugün tarikatlar, cemaatler sivil toplum kuruluşu gibi kabul edilerek devletten destek almaktadır

Ali Topuz yazdı: Tarikatlara devlet desteği kesilmeli
A+ A-

MİLLİ HÜKÜMET PROGRAMINI DERİNLEŞTİRİYORUZ - 12

Ali Topuz - Eski Bakan ve CHP Milletvekili

Siyasi Partiler Kanunu yeniden düzenlenmelidir. Siyasi Partiler, kendi iç demokrasilerine önem vermeli, ortak akla dayanılarak yönetilmelidir. Başkanlık sistemini anımsatacak hiçbir düzenleme ve yönelim söz konusu bile edilmemeli ve bu konu güvence altına alınmalıdır. Etnik ve dini inanç temelinde siyasi parti kurulamaz. Siyasi partilere hazine yardımı adil bir şekle bağlanmalıdır.

İNSAN MERKEZLİ EKONOMİ

Seçimlerde, milli iradenin yansımasındaki çarpıklıkları önlemek amacıyla “barajsız nisbi temsil” modeli uygulanmalıdır. Parti milletvekilleri adayları, yerel örgütlerce belirlenmeli, hâkim gözetiminde ön seçim ya da aday yoklaması yapılmalıdır. Merkez en çok yüzde 5 oranında kontenjan adayı gösterebilir. Bir kez merkez adayı gösterilen, bir daha merkez adayı olmamalıdır.

Ekonomi politikasının temeli insan, insanın mutluluğu ve refahıdır. Bu da dünyadaki gelişmeler ve Türkiye’nin gerçekleri dikkate alınarak planlanan stratejilerle sağlanır. Ekonomi politikasında esas şudur; sosyal piyasa ekonomisinde kamu, tüketicinin ve emekçinin haklarını korur ve denetler, piyasanın işleyişine müdahale etmez. Ekonomi de ranta değil yatırıma, sanayileşmeye, üretime, istihdama ve hakça bölüşmeye öncelik verilmelidir. Gönüllü ve zorunlu tasarruflar yatırıma yöneltilmelidir.

KENTLEŞME FONU KURULMALI

Kentleşme nedeniyle oluşan rantın bir bölümü “Kentleşme Fonu’nda” toplanacak, bu kaynak kentlerin altyapı tesislerine kullanılacaktır. Yatırım teşvik politikaları bölgesel dengesizlikleri gidererek yeni teknoloji ile birlikte gerekli, yüksek katma değer üreten ve ihracata dönük projelere yönelecektir. En az iki gelişmiş yörede bölgesel ve küresel ölçekte büyük sanayi, ticaret, depolama ve dağıtım merkezleri oluşturulmalıdır. Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde, özel sektör yetersiz kaldığında kamu doğrudan yatırım yapmalıdır.

Sanayide, teknolojiye ve inovasyona ağırlık verilmeli, yatırımlar çevreye ve doğaya zarar vermemelidir. Enerjide yerli kaynaklara ve “yenilenebilir enerji”ye önem verilmeli, taşıdığı riskler nedeniyle nükleer enerjiye yatırım yapılmamalıdır.

TARIM DESTEKLENMELİ

Tarım sektöründe düzenleyici fiyat politikaları ve üretim kooperatiflerinin desteklenmesi yolu ile çiftçiler ve özellikle hayvancılık korunmalı, üretim arttırılmalıdır. Mazottan, gübreden ve tarımsal ilaçlardan alınan ÖTV kaldırılmalıdır. Üreticilerin aracılar tarafından ezilmesi önlenmelidir.

Yoğun istihdam sağlayan turizm sektörü teşvik edilmelidir. Para ve kredi politikaları verimli, üretken yatırımları ve sektörleri destekleyecek şekilde düzenlenmelidir. Merkez Bankası’nın bağımsızlığı korunmalıdır. Kontrollü kur politikası izlenerek, Türk lirasının dalgalanması ve itibarsızlaştırılması önlenmelidir. Ekonominin en büyük sorunu olarak kayıt dışılığın gelişmiş ülkelerdeki düzeye indirilmesi için ivedi olarak gerekli önlemler alınmalıdır.

Vergi politikalarındaki adaletsizlikler giderilmelidir. Dolaylı vergilerin oranı kademeli olarak yüzde 40 civarına düşürülmelidir. Vergi idaresi özerk bir yapıya kavuşturulmalıdır. Birleşmiş Milletler’deki insani gelişmişlik düzeyinde 69. sırada olan ülkemizin 15. sıraya çıkarılması hedeflenmektedir.

SOSYAL DEVLET ANLAYIŞI

Sosyal devlet, yardıma muhtaç vatandaşlarımız başta olmak üzere gerekirse tüm insanlarımızın ihtiyacını devlet eliyle karşılıksız veya gerektiğinde karşılıklı aynı veya nakdi olarak yerine getirmek yükümlülüğünü üstlenmek demektir.

Günümüzde sosyal devlet anlayışı örgütlü bir toplum yapısı oluşturmaktan başlar. Sendikalar meslek kuruluşları, demokratik kitle örgütleri devletten destek görmezken bu gün tarikatlar, cemaatler sivil toplum kuruluşu gibi kabul edilerek devletten destek almaktadır. Oysa tarikatlar ve cemaatler kayıt dışı örgütlenme niteliğinde yasa dışı kuruluşlardır. Bu tip uygulamalara yer verilmemelidir.

Aile sigortası uygulanmalı ve sağlık hizmetlerinin tümünün parasız hale getirilmesi kuşkusuz sosyal devlet anlayışımızın bir gereğidir.

Son Dakika Haberleri