24 Nisan 2024 Çarşamba
İstanbul 23°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Her alanda laik bilimsel eğitim

USMER İstanbul Eğitim Kurulu, 18 Aralık 2016 tarihinde yaptığı toplantıda gerek ilk ve orta öğretim gerekse de üniversitede yaşanan sorunların çözümüne yönelik önerilerini hazıradı. Usmer’in çözüm önerilerini tüm eğitimcilerimizin görüşlerine sunuyor katkılarını bekliyoruz

Her alanda laik bilimsel eğitim
A+ A-

MİLLİ HÜKÜMET PROGRAMINI DERİNLEŞTİRİYORUZ - 4

Kesintisiz 12 yıllık eğitim verilmeli. Okul öncesi eğitim zorunlu olmalı, okul-öncesinde okullaşma oranı % 100’e çıkarılmalı.

Laik, karma, kamusal, bilimsel ve parasız eğitim verilmeli.

İmam Hatip Ortaokulları kapatılmalı. Lise düzeyinde ise planlama dairesinde ihtiyaç oranında imam hatip okulu kontenjanı olmalı, bunun ötesinde kalan okullar kapatılmalı, imam hatip okulları mezunlarının üniversiteye giriş aşamasında kendi alanları dışında bölümlere girmeleri engellenmeli.

Meslek liselerinin sayılarının artırılmalı, nitelikleri geliştirilmeli, öğrenciler bu okullara yönlendirilmeli.

EKONOMİK İHTİYAÇLAR BELİRLEYİCİ OLMALI

Üniversitelerde nitelikli kadrolar artırılmalı. Cumhuriyetçi bilim politikaları hayata geçirilmeli.

YÖK yerine bu politikaları bölgelerin ihtiyaçlarına göre gerçekleştirecek bir koordinasyon kurulu oluşturulmalı.

Üniversite tarihsel bakışla ele alınmalı, çözüm getirilmiş sorunlara çözümler yeniden uygulanmalı.

Üniversitenin gelişmesi için esas oluşturan ekonomik ihtiyaçlar ve bunların belirleyiciliği çerçevesinde, bağımsızlıkçılık ve halkçılık anlayışı içinde üniversite sorunlarının üzerine gidilmeli.

Üniversitelerde öne çıkan yobaz kadrolaşma ve liberal adı altında etkili olan yapılar arasında, ortaya çıkan boşluk ulusalcılar tarafından doldurulmalı.

İlke olarak parasız eğitim hedeflenmeli, bununla birlikte bir geçiş dönemi boyunca sınırlı kalmak kaydıyla özel eğitim kurumlarının süreli olarak faaliyette bulunmalarına izin verilmeli.

Emek mücadelesinin öncel olarak laiklik temelinde mümkün olduğu cihetle, bu ilke temelinde savunulmasının yanı sıra, laiklik de emekçi mücadele temelinde savunulmalı.

KİTAPLAR İNSAN ONURUNA AYKIRI OLMAMALI

Tarih dersinin ekonominin belirleyiciliği temelinde ele alınması, özellikle laiklik hareketinin gelişimi ve Türkiye Cumhuriyeti’nde devletçi ekonomiye geçişin nedenleri bu eksende sunulmalı.

Tarih öğretimi laiklik, yurttaşlık temelinde, din, mezhep, etnik köken gibi ayırımlar esas oluşturmayacak şekilde; ortak gelecek anlayışına dayalı olarak gerçekleştirilmeli.

Laikliğin yalnızca Batı’ya ait bir değer değil insanlığın ortak değeri olduğuna dayalı öğretim yapılmalı.

Sanat tarihi dersleri ve spor güçlendirilmeli. Ders kitapları laikliğe, kadına, çağdaş hukuka, insan onuruna aykırı içeriklerden arındırılmalı, bu yönde başta eğitim sendikaları olmak üzere kamuoyu harekete geçirilmeli.

Son Dakika Haberleri