25 Nisan 2024 Perşembe
İstanbul 15°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Görme engelli arkadaşlarına ses oldular

İzmir’in Bornova ilçesinde lise öğrencileri, okullarındaki 3 görme engelli arkadaşlarına destek olmak amacıyla ders kitaplarını seslendirdi.

Görme engelli arkadaşlarına ses oldular
A+ A-

İzmir’in Bornova ilçesinde lise öğrencileri, okullarındaki 3 görme engelli arkadaşlarına destek olmak amacıyla ders kitaplarını seslendirdi. İzmir Altay Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, okulda büro yönetimi okuyan 3 görme engelli arkadaşlarının, alanlarıyla ilgili sesli ders kitabı bulamaması üzerine bir çalışma başlattı. Arkadaşları için ders kitaplarını seslendiren öğrenciler, böylece onların konulardan geri kalmamasını sağladı. Okul temsilcisi olan Bilal Önder, 10. sınıfta büro yönetimi alanında okuyan Semih Akbulut’un hiç göremediğini ve işitme zorluğu çektiğini, Emine Nur Güleryüz’ün tek gözüyle yüzde 25 görebildiğini, Emirhan Üsküple’nin de yüzde 35 görme kaybı bulunduğunu dile getirerek, “Onlar göremediği için kitapları duyabilecekleri hale getirmek istedik. ‘Konuşan Ders Kitaplarım’ adıyla projeye başladık” şeklinde konuştu.

Proje kapsamında ilk etapta ders kitaplarındaki konuları gönüllü 18 öğrenciye paylaştırdıklarını anlatan Önder, şöyle devam etti: Ses kaydının gürültüsüz ortamda olması için kayıtları genellikle gece, evde herkes uyuduktan sonra yaptık. Herkes payına düşen konuyu sesli okuyarak cep telefonuna kaydetti. Bu kayıtları daha sonra okuldaki bilgisayarda birleştirdik. İlk denemeleri görme engelli arkadaşlarımıza dinlettik, onların tonlamaya özen göstermemiz konusunda isteği oldu. Gerekli düzeltmeleri yaptık. Şu anda 10. sınıfın ders kitaplarını konuşur hale getirdik.

Son Dakika Haberleri