19 Nisan 2024 Cuma
İstanbul 12°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

’Türkiye’de gözünü toptan ayırırsan yüzünde patlar’

Türkiye’nin pazarlama liderleri CMO Summit’te buluştu. Etkinliğin açılışında konuşan Boyner Group CEO’su Cem Boyner, inovasyonun özgür düşünebilen, sürüden ayrılmaktan korkmayan ekiplerle başarılabileceğini söyledi.

’Türkiye’de gözünü toptan ayırırsan yüzünde patlar’
A+ A-

RECEP ERÇİN
Alışılmış kuralları sorgulamayı hayat tarzı haline getirmiş ekipleri kurmadan inovasyonla sıçramanın yakalanamayacağını ifade eden Boyner, Türkiye pazarındaki hızlı değişimi ve rakabeti “Burası Türkiye. Burada gözünüzü bir dakika bile toptan ayırırsanız yüzünüzde patlar” diye özetledi.
KIRK YILDIR UNUTMADIĞI SÖZ
CMO’lara yaptığı sunumda “Şirketler yanlış şeyler yaptıkları için değil, bir zamanlar başarı getiren doğru şeyleri çok uzun süre yapmayı sürdürdükleri için başarısız olur” mesajı veren Cem Boyner, uzun yıllar önce gittiği ilk ördek avından çıkardığı şu dersi anlattı: “Gölde sazların arasına saklandık. Ördekler sürü halinde pike yapmış geliyor. Ben en az on atış yaptım hepsi karanava. Arkadaşım İsa ‘Nereye atıyorsun’ dedi. Sonra kırk yıldır unutmadığım bir söz söyledi; ‘En kalabalık yerde bile ördekten çok hava vardır. Sürü içinde birini seçeceksin onu hedef alacaksın. Bir iki belki düşer belki düşmez.”
YARIM MİLYON ÜÇLÜ DOLAŞIYOR
Perakende alanında da geçen süreçte kitlelere yönelik pazarlamanın bittiğine kişiselleştirme döneminin başladığına dikkat çeken Cem Boyner, “HOPİ’ye yurtdışından çok ciddi ilgi var. Geçen hafta uluslararası zincir mağazaların CEO’larıyla toplantıdaydık. Bize ‘Siz İsrail misiniz ki sürekli yenilik çıkarırsınız’ dediler. Türkiye’de çok akıllı ve çok inovatif işler yapmak zorundasınız. Yarının garantisi yok. Bize ait, bizden olan fikir ve ürünlere çok ihtiyacımız var” diye konuştu.
Toplantı yaptıkları CEO’lara “Kaç müşterinizin kız çocuğuna, ayakkabı numarasını bilerek, ayakkabı alacağını biliyorsunuz?” sorusunu yönelttiğini anlatan Cem Boyner, şunları söyledi: “Gözler açıldı! 19 bin müşterimizin kız çocuklarına önümüzdeki ay kaç numara ayakkabı alacağını biliyoruz. 28 bin kişinin o marka nemlendiricisinin ne zaman biteceğini, haftasonları 65 bin kişinin yürüdüğünü, 30 bininin koştuğunu biliyoruz. Bunu biz tesadüfen fark ettik. 442 bin müşterimiz hep üçlü alışveriş yapıyor üçlü dolaşıyor. Birini ikna ederseniz üçünü ikna ediyorsunuz.”
OTOMOBİLİN İÇİNDE DE RAHAT YOK!
Eskiden konuştukları kişiyi ikna etmek için çalıştıklarını şimdi ise elindeki cihazla meşgul olan müşterinin dikkatini çekmeyi başlamanın esas olduğunu ifade eden Cem Boyner, sözlerini şöyle sürdürdü: “Dikkat çekme sanatı diye yeni bir kitap yazmak lazım. Müşteri ‘bilgime sahip olabilirsin ama ilgime! İşte onun için onu hak etmen lazım’ diyor. Bugün Apple, Amazon otomobil işine girdi. Neden? Arkadan bakınca otomobillerin hepsi gri yumurtalar. Bunlar otomobil değil vasıta. Peki neden bu işe giriyorlar? Çünkü o otomobilin içerisinde geçireceğiniz zamanı sizinle geçirmek, size hizmetlerini kullandırmak istiyorlar.”
İnsan kaynakları ve araştırma firması DataExpert ve Fortune Dergisi işbirliği ile düzenlenen CMO Summit 2018 dün Hilton Istanbul Bomonti Hotel’de yapıldı. Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’suna ödüllerinin verildiği etkinlikte Türkiye’nin pazarlama alanındaki önemli karar alıcıları, düzenlenen açık oturumlarda deneyimlerini paylaştı.

Son Dakika Haberleri