20 Nisan 2024 Cumartesi
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Helal kazanç çıktı cihat eklendi

Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı taslak müfredatta ‘Hz. Muhammed’in Hayatı’ dersinin içeriği de değişti. Helal kazanç, alın teri, emeğe saygı gibi konular programdan çıkarılırken ‘cihat’ değerler listesine girdi

Helal kazanç çıktı cihat eklendi
A+ A-

Aydınlık / Ankara

Eğitim-İş Sendikası, MEB’in hazırladığı yeni müfredat taslağında Hz. Muhammed’in Hayatı dersinde daha ümmetçi, mezhepçi bir dil kullanıldığını vurguladı. Eğitim-İş Sendikası, 5. sınıftan 12. sınıfa kadar okutulan Hz. Muhammed’in Hayatı dersinin içeriğini, MEB’in hazırladığı taslak müfredat ve mevcut müfredatla karşılaştırarak değerlendirdi.

Eğitim İş’in hazırladığı raporda, “Dersin kapsamı genişletilmiş ve sahabe kavramı da dahil edilmiştir. Oysa sahabe konusu dersin adı düşünüldüğünde kapsam dışı olmalıydı. Yine sahabe kavramı işlenirken; ‘Sahabenin Örnekliği’ gibi bir konunun da programa alındığını görüyoruz. Bu noktada şu soru sorulabilir; Hangi sahabenin örnekliğinden bahsediyorsunuz? Birbiriyle savaşan, birbirini katleden, hatta birbirini ateşe veren sahabelerden hangisini örnek alacağız? Sözgelimi; sahabe kavramı adı altında Muaviye de öğrencilere sevdirilmeye mi çalışılacaktır?” denildi.

CİHAT DEĞERLER ARASINDA

Yeni taslak programda değerler başlığı altında verilen listede “cihat” kavramının da bulunduğuna dikkat çekilen raporda, “Bakanlık cihadı bir değer olarak niteliyor. Yeni programda cihadın nasıl anlatılacağını konuların yazımı gerçekleştiğinde göreceğiz. IŞİD de, Nusra da cihat ettiğini iddia ediyor” ifadeleri kullanıldı. Eğitim İş, taslaktan vazgeçilerek eski müfredatın uygulanmasını istedi. Eğitim-İş’in eski müfredat ve yeni taslakla ilgili yaptığı karşılaştırmalardan bazıları şöyle:

| 6. Sınıf: Yeni taslak programda kapsam dışı olmasına rağmen, mezhepçi anlayışla sahabe kavramına vurgu ön plana alınmış, Şii ve Alevi Müslümanlar için en önemli kavramlardan biri olan ehlibeyt kavramı sahabe kavramı karşısında önemsizleştirilmeye çalışılmıştır. “Peygambere bağlılık ve itaat” başlığı altında biat kültürünün takviyesinin amaçlandığı görülmekte, sezilmektedir.

MUHARREM ORUCU YOK

| 7. Sınıf: Peygamber ve oruç konusu ele alınırken de mezhepçi bir yaklaşımın sonucu olarak Muharrem orucuna hiç yer verilmemiştir. Gerek giyim kuşam konusunda, gerek ibadet anlayışı konusunda gerekse başkalarının özel yaşamına saygı konusunda önceki programda yer alan modern yaklaşım yeni taslak programda kendine yer bulamamıştır.

| 8. Sınıf: Yeni taslak programda bir önceki programda yer alan modern yaklaşımdan son derece uzaklaşıldığı görülmektedir. “Kutsal Emanetler” kavramı üzerinden padişah Yavuz’a, halifeliğe ve onun üzerinden Osmanlıcılığa bir geçiş yapılmaya çalışıldığı gözlenmektedir.

Oysa kutsal emanetler denilen nesnelerin büyük çoğunluğunun sahte olduğu bugün bilimsel olarak ispat edilmiştir.

| 9. Sınıf: Yeni taslak programda “Asr- ı Saadet ve Raşid Halifeler” başlıklı yeni bir öğrenme alanı ihdas edilmiştir. “Raşid Halifeler” adlandırması mezhepçi yaklaşımın en bariz örneklerinden birini teşkil etmektedir. İlk üç halifenin raşid (adil, dürüst, rüşd ve olgunluk sahibi) olarak nitelenmesi Şii ve Alevi Müslümanların kabul etmediği bir husustur. İnsanların eşitliği düşüncesi, hukukun üstünlüğü, Hz. Muhammed’in başkalarının fikirlerine önem verdiği ve farklı görüşlere saygı gösterdiği gibi hususlara yeni programda rastlanmamaktadır.

| 11. Sınıf: Yeni programda önceki tüm olumlu unsurlar ve doğru yaklaşımlar terk edilmiş durumdadır. Helal kazanç, alın teri, emeğe saygı, toplumsal barış, farklı din ve kültürlere saygı gibi konular programdan çıkarılmıştır. “İslam Medeniyetinin Hedeflediği İnsan Modeli” gibi başlıklar altında da ders ideolojik amaç doğrultusunda hedefinden saptırılmış, ulus yerine ümmet bilinci getirilmiştir.

| 12. Sınıf: “Peygamberin Hayatında Cihat Kavramı” başlığı altında cihatçılığa yol açacak yeni bir yaklaşım programa hakim kılınmaya çalışılmıştır. İslam’daki savaşsız, kansız doğru cihat anlayışı programda yer bulamamıştır.

GÖRÜŞLERİNİZİ İLETİN

Aydınlık okurlarını, hem Aydınlık’a hem de MEB’e müfredatla ilgili görüşlerini iletmeye çağırıyoruz. Aydınlık, müfredat taslağının askıda olduğu bir ay boyunca akademisyenler, eğitim uzmanları, öğretmenler, politikacılar, veliler ve öğrencilerin görüşlerine yer verecek. Taslak hakkında eleştiri ve görüşlerinizi Aydınlık’a [email protected] adresinden iletebilirsiniz. MEB’in mufredat.meb.gov.tr sitesine girdikten sonra iletişim adresleri de şöyle: Genel değerlendirme için [email protected], ilköğretim programları hakkında değerlendirme için: [email protected], ortaöğretim programlarıyla ilgili değerlendirme için [email protected]

Son Dakika Haberleri