81 ilde milyonları etkileyecek karar! Yeniden belirlenecek! 1 Nisan'a kadar süreniz var

Mobil operatörler, tarifelerine neredeyse yüzde 150 zam yaptı. Taahhüdü biten vatandaş yeni fiyatlara inanamadı. Ancak 1 Nisan'da yeni azami ücretler belirlenecek ve fiyatlar yeniden zamlanacak. Yeni zamdan etkilenmemek için taahhüdü yaklaşanlar bu fırsatı değerlendirebilir.

Vatandaşlar geçtiğimiz yıla oranla fahiş oranda artan cep telefonu paket ve tarife fiyatlarını Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) şikâyet etti. Kurumun operatörlere getirdiği tavan fiyat uygulaması da sorunu çözmede yetersiz kaldı.

Geçtiğimiz yıl milyarlarca liralık satış geliri elde etmesine rağmen bu yıl fiyatlarını enflasyon üzerinde artıran mobil operatörler ücretlere yaklaşık yüzde 150 oranında zam yansıttı. BTK tarafından 1 Nisan'da açıklanacak yeni azami ücret tarifesi sonrası da operatörlerin yeni tarife ve paket fiyatlarına zam yapması bekleniyor.

YENİ ZAMLI PAKETLER GELECEK

Sabah Gazetesi Barış Şimşek'in haberine göre; BTK, operatörlerin konuşma ve SMS ücretlendirmesine her yıl nisan ve ekim olmak üzere 6 ayda bir yayınladığı "Mobil Elektronik Haberleşme Hizmetleri Azami Ücret Tarifesi" ile tavan sınırlaması getirirken, internet ücretleri için ise Elektronik Haberleşme Kanunu çerçevesinde serbest piyasa koşulları işletiliyor. Bu sebeple operatörler esas zamlı tarifeleri internet paketleri için uyguluyor. Ekim 2023'te yurtiçi aramanın dakikasını 2.45 TL, yurtdışı aramanın dakikasını 24.57 TL ile sınırlayan BTK, yurtiçi SMS fiyatını ise 1.75 TL olarak belirlemişti. Şimdi 1 Nisan'da konuşma dakika ve SMS tavan fiyatlarının artırılması beklenirken, bu tarihten sonra taahhüdünü uzatmak isteyenler yeni zamlı paketlerle karşılaşabilecek.

1 NİSAN'DAN ÖNCE YENİLEMEK GEREKİYOR

Bu nedenle taahhüdü yaklaşanların zamdan etkilenmemek için yeni tarife ve paket taahhüdünü 1 Nisan'a kadar yapması gerekiyor. ALO 120'yi arayarak şikâyet ve ihbarda bulunabilen vatandaşlar, isterlerse de https://tuketici. btk.gov.tr/ adresindeki formu doldurarak şikâyetlerini kuruma iletebiliyor. Şikâyetleri ilgili operatöre yönlendiren BTK, sorununun çözmesini talep ediyor. Eğer sorun çözümsüz kalır ve vatandaş aynı konuda ikinci şikâyetini yaparsa bu defa durum operatörlerin aleyhine dönüyor. Her yıl vatandaş memnuniyet ölçümleri yapan kurum, ilgili operatörlere memnuniyetsizlik oranına göre idari para cezası kesebiliyor.

Sonraki Haber