Deride iç pazarı Rus turistler canlı tutuyor

Türk deri firması DESA, marka imajını “Maden in Türkiye”nin yanında “Made in İtaly” ile de kuvvetlendirmek için İtalya'nın Toskana bölgesinde üretim tesisi kurmaya hazırlanıyor.

Dünyaca ünlü birçok markanın üretim tesisinin yer aldığı bölgeye davet üzerine yatırım kararı aldıklarını belirten DESA CEO'su Burak Çelet, ilk aşamada 2 milyon avroluk yatırımla 50 kişiyi istihdam edeceklerini söyledi. Dün şirketin İstanbul'daki merkezinde düzenlenen toplantıda bu yatırıma ilişkin soruları yanıtlayan Çelet, “Tesiste ilk aşamada yıllık 60 bin çanta üretilecek. Orada birçok önemli markanın yöneticiliğini yapmış, en son bir dünya markasının başından kalkıp DESA'nın yöneticisi olmayı kabul eden bir profesyonelle çalışacağız. Yılın son çeyreğinde tesis üretime başlamış olacak. Sektörde istihdam sorunu var. Ama DESA kendi çalışanını, ustalarını yetiştiren bir firma. Bunu İtalya'da da yapacağız.” dedi.

TUTAR KÜÇÜK ANLAM BÜYÜK

Bu yatırımın Türkiye'nin ihracatına da çarpan etkisi olacağını ifade eden Çelet, daha önce Türkiye'den hiç ürün almayan firmaların Türkiye'den tedarik sağlayarak İtalya'da son işlemlerini yapacakları bir sistem kuracaklarını anlattı. “Türkiye'nin kalitesi çok iyi, dünyanın derisi Türkiye'den gidiyor. Doğrudan buradan tedarik etmemelerinin nedeni ülke markası ve stratejileri ile ilgili. Bugün yarı mamul ile başlar ama yarın bizi tanıdıktan sonra daha iyi yapabildiğimizi gördükten sonra bu önyargıları kırabileceğimizi düşünüyoruz.” diyen Burak Çelet, bir Türk firmasının İtalya'ya gidip sıfırdan bir tesis kurarak bu işi iyi yapabildiğini göstermesinin rakamdan ziyade anlamı olduğunu söyledi.

DERİYE YÜZDE 80 ZAM SİNYALİ

Sektöre ilişkin de soruları yanıtlayan Çelet, deride kış sezonunda yüzde 80'lere varan fiyat artışları olabileceğini belirtti. Yerine koyma maliyetine dikkat çeken Çelet, “Ürünü sattığımız fiyata yeri ürünün ham maddesini alabiliyoruz.” dedi. Sektördeki büyümenin fiyat artışlarından geldiğini adetsel anlamda aynı oranda bir büyüme olmadığını vurgulayan Çelet, “Yerli tüketicinin alım gücünün azaldığını net olarak gözlemliyoruz. Pahalı ürün kalemlerinde özellikle Rus turistin yoğun geldiği Antalya gibi yerlerdeki mağazalarda cironun yarısı yabancılardan geliyor. Yerli müşterinin pazardan çekiliyor olması endişe kaynağı. Turizm sezonunun uzaması ve turistlerin gelmesi lazım ki cirolar devam etsin. İhracat tarafında bir risk görmüyorum.   

E-İHRACAT DESTEKLERİNİN FAYDASI OLACAK

Çevrimiçi satışlara ilişkin bir soruyu da cevaplandıran DESA CEO'su Burak Çelet, “Yurt dışında online satışlar büyümenin dinamiği olacak. Biz de Zalando ile altı ülke için anlaşma yaptık.” bilgisini verdi. Türk dijital satış platformu Trendyol'un da Avrupa açılımından haberdar olduğunu ve görüştüklerini söyleyen Çelet, e-ihracat konusunda ise, “Markalar artık çok büyüdü ve yurt içi pazar bunları taşımaya yetmiyor. Önemli destekler var. E-ihracat teşviklerinin geri dönüşünün olacağını düşünüyorum.” mesajı verdi.

Sonraki Haber