Dünyaca ünlü dev marka ikinci el satışlara başlıyor! Tarih belli oldu

10 yılı aşkındır Türkiye pazarında olan global spor markası Decathlon yeni bir satış stratejisi kararı aldı. Türkiye'de yoğun ilgi gören Decathlon yurt dışında uyguladığı satış hizmetini Türkiye'ye uyarlamaya hazırlanıyor.

Yakın zamanda tüm dünya yapılanmasında marka kimliğini yenileyen, perakendeden çok satış ve pazarlamaya odaklanan global spor markası Decathlon, Türkiye yapılanmasını da yeniden kurguluyor. Türkiye pazarında bugün 46 mağazaya ulaşan marka, marka portföyünü sadeleştirerek metrekare sınırını kaldırıp konsept mağazalar da açmaya başlayacak. Decathlon, yurtdışı mağazalarda uyguladığı kiralama, ikinci el ürün ve defolu ürün satış hizmetini Türkiye pazarına da taşıyacak.

İKİNCİ EL SATIŞ BAŞLIYOR

Dünya Gazetesi'nde yer alan habere göre; Marka için Türkiye’nin büyüyen bir pazar olduğunu ve burada yatırımların devam edeceğini belirten Decathlon Türkiye Pazarlama ve İletişim Direktörü Öykü Pamuk Dolanbay, markanın çevre bilinci ve duyarlılığı kapsamında global yapılanmasında uygulanan ikinci el ürün, kiralama ve hasarlı ürün satış uygulamasını Türkiye’ye de taşıyacaklarını kaydetti.

Bunun için altyapı hazırlıklarının devam ettiğini aktaran Dolanbay, mayıs ayından itibaren Türkiye’de, ilk etapta mevcut 10 mağazada ikinci el ürün satışına başlayacaklarını duyurdu. Haziran ayında da yeni App uygulamasının Türkiye’de devreye gireceğini açıklayan Dolanbay, üyelik için Türkiye’nin dördüncü ülke olacağını belirtti. Decathlon’un 10 yıldır Türkiye pazarında faaliyet gösterdiğini hatırlatan Öykü Pamuk Dolanbay, 80 farklı spor branşına yönelik ekipmanlar sunduklarını kaydetti.

EN FAZLA KAMP ÜRÜNLERİ SATILIYOR

Dolanbay, “Decathlon, spor giyiminden ayakkabıya, spor aksesuarlarından açık hava aktiviteleri için malzemelere kadar geniş bir yelpazede ürün sunuyor. Ürünlerini daha kolay anlaşılır hale getirmek için marka portföyünü yenileyen şirket, yeni başlayanlardan teknik sporculara kadar tüm insanlara ekipman sunuyor” dedi.

Dolanbay, Türkiye’de en fazla kamp ürünlerinin satıldığını da açıkladı. Decathlon’un yenilenen marka portföyünde Quechua (dağ), Tribord (su sporları), Rockrider (bisiklet), Domyos (fitnes), Kuikma (raket), Kipsta (takım sporları), Caperlan (doğa gözlemi), Btwin (kentsel mobilite) ve Inesis (hedef sporları) olmak üzere 9 kategori uzmanı marka ve Van Rysel, Simond, Kiprun ve Solognac olmak üzere 4 uzman marka yer alıyor.

TÜRKİYE'DE 3 İLDE ÜRETİM YAPIYOR

Global bir marka olan Decathlon, Türkiye pazarına sunduğu ürünlerin yüzde 21’ini Adıyaman, Ankara ve Van üretim tesislerinde üretiyor. Sadece Türkiye pazarına değil ihracata da ürün verdiklerini açıklayan Öykü Pamuk Dolanbay, “Türkiye sadece perakende değil aynı zamanda üretim noktasında da konumlandığımız bir pazar. Etkinlik tarafına baktığımızda da Türkiye en aktif olduğumuz bölge. Etkinlik lokalden globale akan bir alan olacak” dedi.

Sonraki Haber