Lenovo’nun yolculuğu: Zero to Hero

Küçük bir odadan dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden birine dönüşen Lenovo’dayız. Yaklaşık 40 yıldan fazla bir tarihe sahip Lenovo dünyanın birçok yerinde üretim yapıyor. Sıfır karbona önem veren şirket yapay zeka çalışmalarında da Hibrit Yapay Zekayla öne çıkıyor.

CGTN’nin düzenlediği “Close Up China” kapsamında düzenlenen Tianjin gezisinde üçüncü durak Levono Future Center (Lenovo Gelecek Merkezi).

Tianjin’in Binhai bölgesinde yer alan Lenovo Future Center’ın yanı sıra bölgede birçok inovasyon merkezi ve yüksek teknoloji firması da bulunuyor.

Aslında burası biraz da Lenovo’nun tarihini anlatan bir müze. Lenovo’nun kuruluşundan itibaren bugüne kadar gelen süreci anlatan merkez, ilk bilgisayarlardan son teknoloji ürünlere kadar birçok ürünü sergiliyor.

25 BİN DOLAR SERMAYEDEN ON MİLYARLARCA DOLARA

1984 yılında Çin'in başkenti Pekin'de, yalnızca 200 bin yuan (yaklaşık 25 bin dolar) sermaye ve 11 mühendisle kurulan Legend Group, bugün dünyanın en büyük bilgisayar üreticilerinden biri olan Lenovo'ya dönüştü.

2004 yılında marka adını Legend’dan Lenovo’ya çeviren şirket, bir yıl sonra tarihi bir adım attı: IBM’in kişisel bilgisayar birimini (ThinkPad markası dahil) 1,75 milyar dolara satın aldı. Bu adım, Çinli bir teknoloji şirketinin ilk kez küresel pazarda böylesine güçlü bir oyuncu haline gelmesini sağladı.

Bugün 180’den fazla ülkede faaliyet gösteren Lenovo dünya çapında en büyük bilgisayar üreticisi konumunda. Şirket akıllı telefon, veri merkezi çözümleri, yapay zekâ ve yeşil teknoloji alanlarında da aktif olarak büyüyor.

HİBRİT YAPAY ZEKA

Lenovo Hibrit Yapay Zeka konusunda önemli adımlar atıyor. Hibrit Yapay Zeka, farklı yapay zekâ yaklaşımlarını ve teknolojilerini birleştiren sistemleri ifade ediyor. Kullanıcılar internete bağlı olmasalar bile yapay zekayı kullanma imkanına sahip oluyor. Yapay zekâ algoritmalarıyla çalışan dijital göz, ziyaretçilere veri akışını gerçek zamanlı sunarak Lenovo’nun inovasyon gücünü canlı biçimde gösteriyor.

Merkezde sanal gerçeklik gözlüğüyle geleceğin şehirlerini, fabrikalarını ve sürdürülebilir yaşam alanlarını gezebilir; Lenovo’nun “Net-Zero” hedefleriyle ilgili projelerini deneyimleyebilirsiniz.

TASARIM ÖDÜLÜ

Merkez; Almanya Tasarım Ödülü (German Design Award), Comm Awards ve iF Design gibi dört prestijli tasarım ödülüne sahip. Mekânsal kurgusu Alman stüdyo Atelier Brückner tarafından tasarlanmış.

Sonraki Haber