Mevsimlik işçiler tarlaya çocuklar okula

Adana, Mersin ve Hatay'da mevsimsel tarım işçisi olarak çalışan ailelerin 1200 çocuğu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) ve Pikolo Eğitim Kültür Gençlik ve Spor Kulübü Derneği iş birliğiyle okullu oldu.

Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı (IPA) hibe desteğiyle geçen yıl başlatılan Mevsimlik Tarımda Çocuk İşçiliğinin Önlenmesi Projesi, mevsimlik tarım işçisi ailelerin okula gitmeyen çocuklarının eğitime kazandırılmasını hedefliyor.

RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR TESPİT EDİLİYOR

Toplam 40 ay sürecek proje kapsamında, tarım arazilerinde mevsimlik işçi olarak çalışan ailelerin iş nedeniyle eğitimlerine ara vermiş, hiç okula gitmemiş ve çalışma riski altındaki çocukları tespit ediliyor. Daha sonra ailelerin ikna edilmesi aşamasına geçiliyor. Ailelerin onayı alındıktan sonra çocukların eğitim ihtiyaçları karşılanarak en yakın okula öğrenci kaydı yaptırılıyor.

TARLADAN EĞİTİME

Derneğin Adana, Mersin, Hatay eğitim koordinatörü Muhammed Korkmaz, projeyle çocukları tarladan uzaklaştırıp eğitime kazandırmaya çalıştıklarını dile getirdi. Korkmaz, projenin mevsimlik tarımda en fazla göç alan ve veren iller olmak üzere Adana, Mersin, Hatay, Şanlıurfa, Mardin, Adıyaman, Diyarbakır, İzmir, Manisa, Ankara, Eskişehir, Konya, Malatya, Ordu, Bursa ve Düzce illerinde yürütüldüğünü ifade etti. Projeyi yürütürken yaptıkları saha çalışmalarını anlatan Korkmaz, şunları söyledi:

"Bu çocukları yaş gruplarına göre ayırıp, çadır alanının en yakın bölgesindeki okul idaresi ile görüşüp tespit ettiğimiz çocukların isim ve kimlik bilgilerini okul idarelerine bildiriyoruz.”

OKULA DEVAMLILIK İZLENİYOR

Korkmaz, çocukların tespit edilip okullara bildirilmesinden sonra hem burada hem de gittikleri başka ilde okula devamlılığını da takip ettiklerini vurguladı. Çocukların aileleri ve okul ile devamlı temas halinde olduklarını ifade eden Korkmaz, şöyle devam etti:

“Projemizin en büyük farkı takip ve izleme yönteminin olması. Burada sadece çocuğu tespit edip okula yönlendirme yapmıyoruz. Okula devamlığını da sağlıyoruz. Çocuk haftada 3-4 gün okula gitmediyse okul idaresi ile görüşüyoruz. Okulda bir problem yaşadı mı, yaşadıysa nasıl çözebiliriz tespit ediyoruz. Eğer okulla ilgili bir problem değilse dönüp aile ile görüşüyoruz. Çocuğun ne eksiği var, neden okula gitmiyor diye. Bu sorunlar üzerine yöneliyoruz.”

ADANA - AA

Sonraki Haber