Nokia Türkiye’de başarılı olabilir mi?

15 sene öncesinde, Nokia logolu bir telefona sahip olmak, ciddi bir ayrıcalıktı. Peki şimdi?

Fakat akıllı telefonlara geçiş döneminde bazı beklenmedik gelişmeler yaşandı. Nokia, BlackBerry, Panasonic gibi sektörün öncü isimleri bu geçişe ayak uyduramadı. Dolayısıyla Apple, Samsung, LG ve Sony gibi isimlerin yükseldiği pazarda Nokia gibi dev isimler iflasın eşiğine geldi.

Yıllar sonra tekrardan akıllı telefon pazarına iddialı bir dönüş yapmak isteyen Nokia, acaba ülkemizde de eski görkemli günlerine dönebilecek mi? Bu yazımızda Nokia’nın ülkemizdeki geleceğini masaya yatırıyoruz.

O ESKİ HALİNDEN ESER YOK ŞİMDİ

Yazımızın hemen başında da belirttiğimiz üzere, Nokia bir zamanların efsane markalarından biriydi. Öyle ki hemen hemen her çıkardığı yeni model bir anda moda haline gelirdi. Zira gelmiş geçmiş en çok satan cep telefonu modellerine baktığımızda yine karşımıza Nokia ismi çıkacaktır.

Nokia’nın kral olduğu zamanlarda, cep telefonu sektöründe öyle büyük bir rekabet yoktu. Zira pazardaki markalar Nokia ve diğerleri şeklinde 2’ye ayrılıyor.

Günümüze geldiğimizde ise Finli şirketin o eski, görkemli günlerinin hayli uzağında olduğunu görüyoruz. Ülkemizde bile cep telefonu pazarının bir numaralı ismi konumundaki Nokia, şimdilerde ise yeniden ayağa kalkmaya çabalıyor. Peki HMD Global, Nokia’yı Türkiye’deki eski görkemli günlerine döndürebilir mi dersiniz?

GEÇMİŞİN ÜZERİNE BİR BARDAK SOĞUK SU

Nokia, geçmişi son derece görkemli bir firma olsa da çok zor günler geçiriyor. Zira şu aralar HMD Global bünyesinde sektöre tutunmaya çalışan Finli şirket, hala istediği pazar paylarına ulaşmış değil.

Bilindiği üzere HMD Global, bu senenin başlarında gerçekleşen Mobil Dünya Kongresi’nde 4 farklı modelle teknoloji severlerin karşısına çıkmıştı. 3’ü orta segment, bir tanesi ise yeni 3310 olan bu modeller pek de beklenen ilgiyi göremedi.

Bu modellerin beklenen ilgiyi görememesinin temel nedeni ise, HMD Global’in yeterli pazarlama ağına sahip olmamasından ötürü diyebiliriz. Zira Şubat ayının sonlarında duyurulan modeller, ülkemizde yeni yeni raflardaki yerini almaya başladı.

Tabi ki bir de geçtiğimiz günlerde Türkiye lansmanı yapılan amiral gemisi modeli Nokia 8 var.

FİYAT BİRAZ UÇARI KAÇTI

Normal şartlarda HMD Global’in yüksek bantlardan telefon satması olağan karşılanabilirdi. Fakat sektörede yeniden var olma savaşı veren bir firmaya öncülük ederken, yüksek fiyatlardan bahsetmek pek de mantıklı durmuyor.

Zira geçtiğimiz günlerde satışa sunulan Nokia 8 için de aynı şey geçerli. Finli üretici amiral gemisi modeli için 3299TL gibi bir ücret talep etti. İnternete baktığımızda da telefonun fiyatının 3000TL ile 3400TL bandında değiştiğini görüyoruz.

Açıkçası kalın çerçevelere sahip bir tasarım anlayışına bürünmüş üst segment bir cihaz için talep edilen bu ücret hayli fazla. O fiyata Infinity Display ile fark yaratan Galaxy S8’i satın almak çok daha mantıklı olacaktır. Büyük ihtimalle tüketici tarafındaki düşünce de ağırlıkla bu yönde olabilir.

BU KAFA ANLAYIŞIYLA ÇOK ZOR

Toparlamak gerekirse, Nokia’nın eski görkemli günlerine dönmesi pek de olası gözükmüyor. Özellikle de HMD Global’in uyguladığı bu katı fiyat politikasıyla gelecek pek de parlak değil. Zira bu yeni Nokia’ların satıldığı fiyatlara çok daha iyi ve ucuz alternatifler mevcut.

Eğer HMD Global sadece Nokia ismine güveniyorsa büyük bir yanılgı içerisinde demektir. Çünkü Finli şirketin eski hükmü artık yok. Yine de insanlar, bu şirkete mazisinden dolayı bir saygı duyuyorlar. Fakat bu yüksek fiyatlarla, duyulan saygıda yok olup gidecektir.

Eğer HMD Global, Nokia’yı eski günlerine döndürmek istiyorsa fiyat politikasını acilen gözden geçirmek zorunda. Sadece Türkiye için değil. Tüm bölgeler için bu gerekli. Örneğin Nokia 8’in Türkiye fiyatı 2400TL seviyelerinde olsaydı, gerçekten fark yaratabilirdi. Fakat bu telefon kesinlikle şu anda 3000TL’nin üzerindeki fiyatlara alınabilecek bir cihaz değil.

Sonraki Haber