Ortak moda rüzgarları esecek: Türk deri mamulleri Kazakistan’da

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, 2022 yılında Türkiye geneli deri ve deri mamulleri ihracatının yüzde 29 oranında artarak 1 milyar 726 milyon dolar seviyesine yükseldiğini kaydetti.

Zandar, son bir yıldır Kazakistan pazarına yoğunlaştıklarını ifade ederek, 2021 yılında bu ülkeye yüzde 113 artışla 43 milyon dolarlık deri ve deri mamulleri ihracatı yaptığımızı açıkladı. Başkan Zendar, 19 üretici Türk firmasıyla Kazakistan’a yaptıkları ziyaretin olumlu sonuçları hakkında şu bilgileri verdi:

MODA TASARIMI ÖĞRETECEĞİZ

“Kazakistan’a 2021 yılında yüzde 113 artışla 43 milyon dolarlık deri ve deri mamulleri ihracatı yaptık. 2022’nin 9 aylık döneminde Kazakistan’a 22 milyon dolarlık deri ve deri mamulleri ihracatımız var. 2019’dan 2021 yılı sonuna kadar Kazakistan’a deri ve deri mamulleri ihracatımız yüzde 1000 oranında arttı. 2022 Eylül ayında özellikle deri konfeksiyonda Kazakistan, Türkiye geneli ihracatta 9’uncu sırada yer alıyor. Kazakistan bizim kardeş ülkemiz, derin tarihi bağlarımız var. Biz iki ülke arasındaki bu köklü ilişkileri akademi sanayi iş birliğiyle daha da kuvvetlendirmeyi hedefliyoruz. Bu yüzden heyet kapsamında Kazakistan’ın en iyi üniversitelerinden Caspian Üniversitesi ile karşılıklı projelerin geliştirilmesi için bir iş birliği protokolü imzaladık. Türkçe derslik açılması, üniversite bünyesinde Moda Tasarım fakültesi kurulması ve Türkçe bilen Kazak öğrencilere staj imkanı sağlanmasını gündemimize aldık. Yakın zamanda Dokuz Eylül Üniversitesi ve Ekonomi Üniversitesi ile içerik için bir araya geleceğiz.”

Ege Deri ve Deri Mamulleri ihracatçıları Birliği 3-5 Ekim 2022 tarihleri arasında Kazakistan’ın Almatı kentinde ayakkabı, çanta, aksesuar ve deri konfeksiyon sektörlerine yönelik 19 Türk firma ile sektörel ticaret heyeti organizasyonu yaptı.

YENİ HEDEF PAZAR

Erkan Zandar, “Önümüzdeki dönemde farklı sektörlerimizle Kazakistan’da daha fazla etkinlik gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Deri mamullerinde ülkemiz ciddi bir geçmişe sahip. Moda sektöründe olduğu gibi tasarım konusunda da başarılı çalışmalarımız var. Kazak firmalarla iş birliği yapmanın yanı sıra Türk deri sanayisi olarak Kazak tasarımcılarla ortak koleksiyonlar geliştirmek istiyoruz. Başarılı geçen alım heyetimiz sonrasında Kazakistan’ı yeni hedef pazar olarak belirledik. 1-3 Mart 2023 tarihlerinde daha fazla firmamızın katılımıyla yeni bir sektörel ticaret heyeti organizasyonu için hazırlıklara başladık.” dedi.

AVRUPA’DAN HİNDİSTAN’A KADAR

Türkiye geneli 2022 yılı Ocak-Eylül dönemi deri ve deri mamulleri ihracatımız yüzde 21 ivmeyle 1 milyar 534 milyon dolara ulaştı. Ayakkabı ihracatımız yüzde 19 artışla 915 milyon dolar, deri saraciye yüzde 35 artışla 228 milyon dolar, deri postlar yüzde 15 artışla 221 milyon dolar, deri ve kürkten giyim eşyası yüzde 19 yükselişle 168 milyon dolar oldu.

Ege Bölgesi’nde 9 ayda 104 ülke ve bölgeye ihracat gerçekleştirerek yüzde 22 artışla 149 milyon dolara ulaştık. 2022 yılı Ocak-Eylül döneminde yüzde 36 artışla 91 milyon dolarlık ayakkabı ihracatımızda 12 milyon dolarla Almanya, yüzde 15 artışla 20 milyon dolarla deri konfeksiyon ihracatımızda 5 milyon dolarla Fransa, 18 milyon dolarlık deri post ihracatımızda 3 milyon dolarla Portekiz ve Hindistan, yüzde 41 artışla 18 milyon dolarlık da deri saraciye ihracatımızda yüzde 87 artışla 5 milyon dolarla Hollanda öne çıkıyor.

Sonraki Haber