'Tek Kuşak, Tek Yol' inşaatı salgından sonra küresel ekonomik toparlanmayı artırıyor

Kovid-19 salgını birçok endüstrinin kapanmasına neden olduğunda ve uluslararası işbirliği engellendiğinde, "Kuşak ve Yol" yapımı küresel ekonomik iyileşmeyi teşvik etmek ve bölgesel ekonomik döngüleri canlandırmak için önemli bir platform ve kanal sağladı.

Kovid-19 salgınının patlak vermesinden bu yana, Küreselleşme karşıtı eğilim yükseldi ve ticaret korumacılığı ve tek taraflılık yükseldi. Dünyanın en büyük gelişmekte olan ülkesi ve sorumlu büyük bir ülke olarak Çin, eşit ulusal ilişkilerden başlayarak, kapsamlı istişare, ortak katkı ve ortak faydalar ilkesini sürdürerek ve karşılıklı fayda ve kazan-kazan sonuçlarının peşinde koşarak, çok taraflılığa dayalı "Kuşak ve Yol" un ortak inşasını savunmaktadır, Ekonomik küreselleşme yolu açıyor. Özellikle covid-19 salgını birçok endüstrinin kapanmasına neden olduğunda ve uluslararası işbirliği engellendiğinde, "Kuşak ve Yol" yapımı küresel ekonomik iyileşmeyi teşvik etmek ve bölgesel ekonomik döngüleri canlandırmak için önemli bir platform ve kanal sağladı.

Fotoğraf İç Moğolistan'daki Erlianhot Limanı'nı göstermektedir. Bugün bu limanda çalışan Çin-Avrupa Ekspres tren sayısı 43'e ulaştı./ Guangming resim

"Kuşak ve Yol", zorlukları aşmak için birleşen bir işbirliği yoludur.

Kovid-19 salgınının küresel büyük halk sağlığı krizi olayında, Çin ve "Kuşak ve Yol" boyunca uzanan ülkeler, salgınla birlikte mücadele etmek için tüm ülkeler için "Kuşak ve Yol" u bir yaşam kanalı ve bir kader bağı haline getirmek için birbirlerine yardım ettiler . Uluslararası nakliye ve hava taşımacılığı, çeşitli ülkelerdeki salgının kapatılma önlemlerinden büyük ölçüde etkilenirken, “Kuşak ve yolu” kara taşımacılığı, salgın önleme malzemelerini rota üzerindeki ülkelere zamanında ulaştırarak, salgına müdahale güzergahındaki ülkelerin işbirliğini teşvik ederek, uluslararası lojistiğin engellerinin kaldırılmasında olumlu rol oynadı ve istikrara da katkıda bulundu. Uluslararası endüstriyel zincir tedarik zinciri, güçlü bir garanti sağlar. Çin-Avrupa Ekspresini örnek alarak Çin Gümrük İdaresi, Çin-Avrupa Ekspresinin gelişimini desteklemek için on önlem çıkardı, şirketlerin bağımsız olarak gümrükleme modlarını seçmelerine izin verdi, demiryolu taşımacılığı ile bağlantılı çok modlu taşımacılık hizmetlerinin geliştirilmesini destekledi ve sınır E-ticaret hizmetlerini geliştirmek için Çin-Avrupa Ekspresinin kullanımını destekledi. Ticari, ekspres ve posta taşımacılığı hizmetleri, rota üzerindeki ülkeleri salgınla mücadele için güçlü bir şekilde destekledi.

12 Mayıs 2020'de "Peacock Pine" gemisi "Padma" Köprüsü'nün köprü ekipmanını yüklemek için Qinhuangdao Limanı Genel Kargo Şirketi No. 21 rıhtıma yanaştı. / Guangming resim

"Kuşak ve Yol", ekonomik ve sosyal iyileşmeyi teşvik eden bir iyileşmeye giden yoldur. Salgın sırasında, Macaristan-Sırbistan Demiryolu, Çin-Bangladeş Padma Köprüsü ve Çin-Laos Demiryolu Manmai No. 1 Tüneli gibi altyapı projeleri başarılı bir şekilde anti-salgın ve çalışmaya devam ederek “Kuşak ve Yol” girişiminin güçlü canlılığını gösterdi. Eylül 2020 itibarıyla Çin, 138 ülke ve 30 uluslararası kuruluşla ortaklaşa “Kuşak ve Yol” inşası için 200 işbirliği belgesi imzaladı ve ortaklaşa 2.000'den fazla işbirliği projesi gerçekleştirdi. 2020'nin ilk dokuz ayında, Çin'in “Kuşak ve Yol” üzerindeki ülkelere yaptığı yatırım ve işbirliği istikrarlı bir şekilde ilerliyor ve Çin şirketlerinin “Kuşak ve Yol” üzerindeki ülkelere finansal olmayan doğrudan yatırımları bir önceki yıla göre% 29,7 arttı ve “Kuşak ve Yol” üzerindeki ülkelerle yeni projeler sözleşme imzalandı. Sözleşme değeri 83,71 milyar ABD doları, tamamlanan ciro ise 53,13 milyar ABD doları olmuştur. Çeşitli ülkelerdeki halklara daha fazla fayda sağlayacak ve küresel ekonomik iyileşmeyi teşvik etmeye daha güçlü bir ivme kazandıracak.

"Kuşak ve Yol", gelişme potansiyelini açığa çıkaran bir büyüme yoludur. Salgın dünya ekonomisini ciddi şekilde etkilemiş olsa da, teletıp, çevrimiçi eğitim, paylaşılan platformlar, işbirliğine dayalı ofis ve sınır ötesi e-ticaret hizmetlerini daha yaygın olarak kullandı. Salgına müdahale sürecinde, Çin ve "Kuşak ve Yol" üzerindeki ülkeler işbirliği alanlarını genişletmiş, işbirliği yöntemlerini zenginleştirmiş ve işbirliği kanallarını genişletmiştir. Salgın karşıtı malzeme ticareti, tıbbi ve bilimsel personelin anti-salgın deneyim alışverişi, teletıp ve halk sağlığı bilgi paylaşımının oluşturulması yoluyla Küresel salgına yanıt vermek ve "sağlıklı bir ipek yolu" oluşturmak için acil durum yönetimi ağlarıyla işbirliği yapıldı. “Dijital İpek Yolu”inşaat etmek için, Çin"Kuşak ve Yol" boyunca ülkelerle politika koordinasyonunu güçlendirdi, iş ve üretime devam etme deneyimini paylaştı, özel anti-salgın tahvillerin ortak ihracı yoluyla fon sağladı ve Online sergileri, O-line müzakereleri ve Online imzaları yoluyla rota üzerindeki ülkelerin ekonomik büyüme potansiyelini keşfetti.Diğer ülkelerle işbirliğini yeni bir düzeye çıkarmak ve küresel bağlantıyı etkin bir şekilde desteklemek için bilim ve teknolojinin gücünü kullanacaktır.

Sonraki Haber