TESK: Ücretsiz servis hizmeti pazarlama taktiği
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, bazı AVM, market ve sosyete pazarları tarafından verilen ücretsiz taşımacılık hizmetinin adeta bir satış ve pazarlama politikası haline geldiğini söyledi.
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, bazı AVM’ler, sosyete pazarları ve büyük marketler tarafından müşteri çekmek için ücretsiz taşımacılık yapan servislerin başta taksici, dolmuşçu, halk otobüsçü esnaf olmak üzere bakkal, manav, kasap gibi çok sayıda mahalle esnafının ekmeğiyle oynadığını bildirdi.
Palandöken, “Amacı dışında kullanılarak ücretsiz taşımacılığı satış ve pazarlama politikası haline getiren bu uygulamalara son verilmeli” ifadelerini kullandı. Ücretsiz taşımacılık hizmetinin adeta bir satış ve pazarlama politikası haline geldiğini vurgulayan Palandöken, “İlk etapta personel taşımak için başlatılan ancak ilerleyen dönemlerde müşterileri ücretsiz taşıyan servis araçları ile şimdi de belirli alışveriş kotası koyarak müşteri çekmeye çalışıyorlar. Vatandaşlarımız buralardan alışveriş yaptığında evine dönmek için belli meblağda fiş/fatura göstermek zorunda” diye konuştu. Ücretsiz servislerin ulaşım ağının genişlediğine işaret eden Palandöken, “Oysa bu servisler yalnızca otobüs ve dolmuşların geçmediği güzergahlarda hizmet vermeli. Zaten ulaşım ağlarının olduğu yerlerde esnafa rakip olmamalı. Günümüz koşullarında akaryakıt başta olmak üzere tüm maliyetleri artan taşımacı esnafımız iyice zor duruma düşürülmemeli” dedi.