Türk Hava Yolları'ndan dikkat çeken yapay zeka hamlesi

Red Hat OpenShift AI ile dijital dönüşümünü hızlandıran THY, bilet fiyatlandırmadan yakıt tasarrufuna kadar birçok alanda verimlilik sağlayacak. İşte ayrıntılar...

Türk Hava Yolları, yapay zeka ile güçlendirdiği dijital dönüşüm sürecinde önemli bir adım attı. Red Hat OpenShift AI platformunu devreye alan THY, uçuş optimizasyonundan dolandırıcılık önlemeye, sohbet robotlarından dinamik fiyatlamaya kadar geniş bir alanda inovasyon sağladı.

RED HAT İLE THY’DEN DİJİTAL UÇUŞ

Türk Hava Yolları, açık kaynak çözümleri sağlayıcısı Red Hat’in yapay zeka platformu OpenShift AI’yı devreye alarak havacılık sektöründe veri odaklı dönüşümünü hızlandırdı. Red Hat OpenShift AI sayesinde mühendislik ekipleri saatler süren geliştirme ortamlarını dakikalar içinde oluşturabiliyor. Uygulama dağıtım süreçlerinin hızı da iki katına çıktı.

Red Hat Summit’te duyurulan ortaklıkla, Türk Hava Yolları veri bilimcileri, kurumsal çapta verileri etkin biçimde kullanarak daha ölçeklenebilir projeler hayata geçirmeye başladı. Turkish Technology tarafından yürütülen dönüşümle birlikte; gelir artışı hedeflenirken, operasyonel maliyetler ciddi şekilde azaltıldı.

DİNAMİK FİYATLAMA, SAHTEKÂRLIK ÖNLEME, SOHBET ROBOTLARI

Yapay zeka uygulamaları, THY’nin birçok operasyonel sürecine doğrudan katkı sağladı. Red Hat altyapısıyla şu kazanımlar öne çıktı:

- Bilet satışlarında dinamik fiyatlama modellerinin doğruluğu artırılarak gelir yönetimi geliştirildi.

- Dolandırıcılığa karşı geliştirilen yapay zeka modelleri, ödeme işlemlerinde daha yüksek güvenlik sağladı.

- Sohbet robotları, müşteri hizmetlerinde hem verimliliği artırdı hem memnuniyet düzeyini yükseltti.

- Uçuş rotalarına özel optimizasyon algoritmaları, uçak atamasında yakıt tüketimini azalttı.

- Ayrıca, blok zaman ve zamanında kalkış tahminleri gibi alanlardaki yapay zeka tabanlı iyileştirmelerle operasyonel aksamaların önüne geçilmesi hedeflendi.

60 AKTİF MODEL, 200’ÜN ÜZERİNDE YAPAY ZEKA UZMANI

Halihazırda 60’tan fazla aktif yapay zeka modeliyle çalışan Türk Hava Yolları, 40’a yakın yeni modelin de geliştirme aşamasında olduğunu açıkladı. Kurum bünyesinde 200’den fazla çalışan yapay zeka projelerinde aktif görev alıyor.

Serdar Gürbüz, Turkish Technology Genel Müdürü olarak, “Yapay zekayı izole kullanım alanlarının ötesine taşıyarak kurum geneline ölçeklenebilir bir yetkinliğe dönüştürüyoruz” açıklamasında bulundu.

Red Hat Türkiye ve CIS Genel Müdürü Haluk Tekin ise şu ifadeyi kullandı:

“Hedefimiz, yapay zeka araçlarını ve platformlarını tüm çalışanların erişimine açmak. THY ile iş birliği yapmaktan büyük onur duyuyoruz.”

Sonraki Haber