Yandex duyurdu: O hizmet Türkiye'de ücretsiz oldu

Yandex, Türkiye'deki işletmelerin büyüyen e-ticaret pazarında başarılı olmalarına yardımcı olmak amacıyla geliştirilen ücretsiz platformu Yandex Türkiye Merchant'ı tanıttı.

Yandex, Türkiye’deki e-ticaret işletmelerinin dijital pazarda daha etkin olabilmeleri için geliştirdiği yeni ücretsiz platformu "Yandex Türkiye Merchant"ı duyurdu.

Şirketin WORLDEF ISTANBUL 2025 etkinliğinde tanıttığı platform, Türk pazar yerleri ve perakendecilerin ürünlerini doğrudan Yandex Arama üzerinden sergilemelerine olanak tanıyor. Bu sayede işletmeler, daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşabiliyor.

Kullanımı kolay arayüzü ve tamamen ücretsiz hizmet anlayışıyla dikkat çeken Yandex Türkiye Merchant, Türkiye’nin önde gelen pazar yerleri tarafından şimdiden kullanılmaya başlandı. İşletmeler, ürün verilerini platformun web sitesi aracılığıyla yükleyerek hem daha fazla trafik elde etme hem de ayrıntılı analiz verilerine erişme imkanına sahip oluyor.

Etkinlikte Yandex, ekosisteminde yer alan farklı B2B e-ticaret çözümlerini de tanıttı. Bunlardan biri olan Yandex Ads, her ay 105 milyonu aşan potansiyel kullanıcıya erişim sağlayan dijital reklam ağı olarak öne çıkıyor.

E-ticaret sektörüne özel geliştirilen Yandex Ads Space ise, makine öğrenimi teknolojisiyle desteklenen ve performansa göre ödeme modeliyle çalışan reklam çözümü sunarak işletmelerin reklam yatırımlarını daha verimli kullanmasını hedefliyor.

Yandex Metrica ile veri odaklı dijital stratejiler

Etkinlikte tanıtılan bir diğer önemli araç ise Yandex Metrica oldu. Dünya genelinde yaygın olarak kullanılan bu web analiz aracı, işletmelerin veriye dayalı karar alma süreçlerine katkı sağlıyor.

Yapay zeka destekli rakip analizleri, anlık performans takibi ve entegre A/B testleriyle donatılan Metrica, Yandex Türkiye Merchant’ın iş zekası sistemleriyle uyumlu şekilde çalışıyor.

Yandex Türkiye Genel Müdürü Alexander Popovskiy, etkinlikte yaptığı açıklamada Türkiye pazarına özel çözümler geliştirdiklerini belirterek, “Amacımız, Türkiye’deki şirketlerle birlikte çalışarak dijital ticaretin geleceğini inşa etmek. Genişleyen ekosistemimizle B2B e-ticarette önemli bir ortak olmayı hedefliyoruz” dedi.

Sonraki Haber