11 Mayıs 2024 Cumartesi
İstanbul 13°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

ABD’yi 1 milyar dolara giydirecekler

ABD’nin en büyük hazır giyim fuarı Magic Show’a Türkiye’den 52 firma katılım sağladı.

ABD’yi 1 milyar dolara giydirecekler
A+ A-

ABD’nin en büyük hazır giyim fuarı Magic Show’a Türkiye’den 52 firma katılım sağladı. Las Vegas’daki fuara ilişkin İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nden (İHKİB) yapılan açıklamada, sektörün 104 milyar dolarlık ABD’nin hazır giyim ithalatından aldığı payı ilk aşamada 500 milyon dolarlardan 1 milyar dolara çıkarmayı hedeflediği bildirildi.

21-23 Şubat tarihleri arasında gerçekleştirilen fuara ilişkin bilgi veren İHKİB Başkanvekili Kemalettin Güneş, “Dünyanın 7. büyük hazır giyim tedarikçisi olan Türkiye, ABD’ye 2015’de 495 milyon dolar olan ihracatını 2016’da 536 milyon dolara çıkardı. 2005 öncesi bu rakam 1.5 milyarın üzerindeydi. ABD’li alıcılardan da Türk hazır giyim ürünlerine karşı giderek artan bir talep var” dedi. İHKİB ABD, AB ve Uzakdoğu Fuarlar Komitesi Başkanı Özkan Karaca ise “Bu yıl da 25 otobüs Las Vegas sokaklarında ‘Turkey discover the potential’ reklamları ile dolaşıyor. Yoğun tanıtım çalışmalarımız ve paritenin dolar lehine yükselmesiyle birlikte emeğimizin karşılığını almaya başladık” diye konuştu.

Son Dakika Haberleri