Japon otomotiv devi Toyota, 1970’lerden bu yana spor otomobil tutkunlarının favorisi haline gelen Celica’yı geri getiriyor.
Sekizinci nesil üzerinde yürütülen geliştirme çalışmaları artık son aşamaya ulaşırken, ilk prototipler yollarda test edilmeye başladı. Tasarım çizgilerinin hala sırlı tutulduğu yeni Celica, motor seçenekleri ve rakipleriyle spor otomobil pazarında yeniden rekabet ateşini yakacak.
İşte, Yeni Toyota Celica’nın ilk görüntüsü
Toyota, yeni Celica’nın dış hatlarını sıkı bir gizlilik içinde saklıyor. Ortaya çıkan render’lar, şirket içi paylaşılan prototip görüntüleriyle örtüşmüyor. Bu da meraklılarının ilgisini katlıyor ve aracın resmî tanıtım tarihine kadar beklentiyi zirvede tutuyor.
Sekizinci nesil Celica’da tamamen elektrikli bir güç ünitesi beklenmiyor; içten yanmalı motorlar ve hibrit sistemler ön planda. Toyota Yönetim Kurulu Başkanı Akio Toyoda’nın klasik gürültülü motor tutkusuna atıfta bulunan yetkililer, benzinli sürüş deneyimini koruyacaklarını işaret ediyor. Hibrit versiyon ise yakıt verimliliği arayan alıcılar için alternatif sunacak.
RAKİP OLABİLECEK MODELLER
Yeni Celica, eğer hibrit motor tercih ederse Honda Prelude gibi yeniden dirilen efsanelerle rekabete girecek. Spor otomobil segmentindeki nostaljik savaşa Mercedes-AMG GT ve Nissan Z gibi modern rakipler de dahil olacak. Toyota, rekabette güçlü kalabilmek için performans ve tasarımda ikisini bir araya getirmeyi hedefliyor.
Resmî takvime göre Toyota Celica’nın satışa sunulması 2027’den önce beklenmiyor. Araç, konsept aşamasından üretim bandına geçene kadar sıkı testlerden geçecek. Otomobil tutkunları, ilk bilgiler ışığında 2026 sonunda detaylı tanıtım yapılmasını bekliyor.