Üniversite hayali kuran milyonlarca adayın heyecanla beklediği Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS), bu yıl 21-22 Haziran tarihlerinde yapılacak. Üç oturumda gerçekleştirilecek sınava toplam 2 milyon 560 bin 640 aday başvurdu.
PDR Müdürü Aslı Orman, sınav öncesindeki son günün, hem fiziksel hem de zihinsel olarak dinlenmeye ayrılmasının, sınav performansını doğrudan etkileyebileceğine dikkat çekti.
Üniversite hayali kuran milyonlarca gencin heyecanla beklediği Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS), 21-22 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek. Üç oturum halinde uygulanacak sınava bu yıl 2 milyon 560 bin 640 aday başvurdu. Sınav yaklaştıkça heyecan artarken, uzmanlardan da adaylara yönelik önemli hatırlatmalar geliyor.
PDR Müdürü Aslı Orman, sınavdan bir gün önce izlenecek yolun sınav başarısını doğrudan etkileyebileceğine dikkat çekerek şu uyarıda bulundu:
"Araştırmalar gösteriyor ki sınavdan bir gün önce yoğun bir şekilde ders çalışmak ya da yeni konulara yönelmek faydadan çok zarar getiriyor. Öğrenciler, sınav öncesindeki günü zihinlerini rahatlatacak ve bedenlerini dinlendirecek aktivitelerle geçirmeli.
"Açık havada yürüyüş, sevdikleriyle sohbet, müzik gibi aktiviteler psikolojik olarak daha güçlü hissetmelerini sağlar. Ağır sporlardan uzak durulmalı, mideyi yoracak yiyeceklerden kaçınılmalı. Uyuyamasanız bile en geç 22.00’de yatağa girilmeli ve ekran kullanımından uzak durulmalı."
Orman, sınav sabahı uygulanacak stratejinin yıl boyunca edinilen alışkanlıklarla uyumlu olması gerektiğine dikkat çekiyor.
“Her öğrencinin güçlü olduğu ders farklıdır. Bu nedenle sınav stratejisi kişiye özel olmalı. Deneme sınavlarında oturttuğunuz yöntemi değiştirmeyin. Sınav anında yapılan ani değişiklikler, panik ve zaman kaybına neden olabilir.”
Orman, öğrencilerin hedeflediği puan türüne göre sınav süresini verimli yönetmesi gerektiğini vurgulayarak şu bilgileri paylaştı:
“TYT oturumunda adayların 120 soruyu 165 dakikada yanıtlaması gerekiyor. AYT’de ise 160 soru için 180 dakika veriliyor. Sayısal puan hedefleyen adaylar matematik ve fen testlerine, eşit ağırlıkçılar matematik ile edebiyat-sosyal testlerine, sözelciler ise edebiyat ve sosyal-2 testlerine ağırlık vermeli.”
Adayların, sınavın ilk dakikalarında kendini güçlü hissettiği testten başlamasının moral avantajı sağlayabileceğini belirten Orman, şöyle devam etti:
“Denemelerdeki net sayılar ve zaman dağılımı referans alınarak sınav sırasında hangi testten başlanacağı belirlenmeli. İlk testte başarı hissi, öğrencinin sınav temposunu olumlu etkiler. Ancak alışılmış çözüm sırasını bozmak önerilmez. Zor soruyla inatlaşmak yerine atlamak, zaman kaybını önler."
"Kararsız kalınan sorularda genellikle ilk düşünülen cevabın doğru olma ihtimali daha yüksektir. Ancak hiçbir fikrin olmadığı sorularda rastgele işaretleme yapmak yerine boş bırakmak, 4 yanlışın 1 doğruyu götürdüğü sistemde daha mantıklıdır."