19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • İçel
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Şanlıurfa
  • Siirt
  • Sinop
  • Şırnak
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Çin’de -40 derecede çalışan yüksek hızlı tren seferlerine başladı

Çin, eksi 40 derece gibi aşırı soğuk havalarda çalışabilen EMU (Electric Multiple Uni) tipi bir yüksek hızlı tren (YHT) hizmeti başlattı.

Çin’de -40 derecede çalışan yüksek hızlı tren seferlerine başladı
A+ A-

6 Ocak'ta, Çin'in yeni 350 km/h ile gidebilen 'Yeniden doğuş' anlamına gelen 'Fuxing' adı verilen yüksek soğuğa dayanıklı EMU ilk kez Chaoyang EMU Uygulama İstasyonunda (bundan böyle "Chaoyang EMU" olarak anılacaktır) Çin Demiryolu Pekin EMU Deposunda tanıtıldı ve özel bir "Soğuğa dayanıklılık" gösterisi yapıldı.

Chaoyang EMU direktörü Zhou Song, yeni yüksek soğuk EMU'ların -40 °C'de çalışabileceğini ve Çin'in yüksek soğuk bölgeleri olan Pekin-Harbin yüksek hızlı demiryolunda faaliyete geçirilmesinin beklendiğini söyledi.

CRRC Qingdao Sifang Lokomotif ve Demiryolu Taşıtları Ltd ,Pekin Chaoyang Satış Sonrası Servis İstasyonu Başkanı Xia Sen, "Trenin “sinir sistemi” yüzlerce düğmeden oluşur ve bağlı tellerin uzunluğu 240 kilometreden fazla olabilir. Çok soğuk ortamda, dağıtım kabini, "sinir sisteminin" güvenliğini etkileyen "yoğunlaşma" nedeniyle yoğuşma suyuna eğilimlidir." dedi.

Chaoyang EMU Yardımcısı Yönetmen Lu Jianguo "Tasarımcı, dağıtım kabininin iskeleti üzerine mikron boyutlu seramik gözenekli bir malzeme tabakası kapladı. Havanın soğukken ürettiği yoğunlaşmış su gözeneklerde depolanabilir. Yolcu bölmesinin sıcaklığı yükseldiğinde, yoğunlaşmış su doğal olarak buharlaşabilir." dedi.

EMU’nun komut verilen işlevlerinin bir kısmı düğmelerle gerçekleştirilir. Çin Komunist Partisi Chaoyang EMU şubesi sekreteri Wang Rui, aşırı soğuk bir ortamda, düğmelerin içindeki gresin viskozitesinin artacağını ve pozitif ve negatif kontakların "ark" yapacağını ve bunun da kontrol başarısızlığına yol açabileceğini söyledi. Bu nedenle, yeni yüksek-soğuk EMU, özel bir düşük sıcaklık kontrol düğmeyi kullanır.

Frenleme açısından, yeni tip yüksek-soğuk EMU'lar ilk kez partiler halinde otomatik donma önleme işlevlerini kullandı. Saatte 350 kilometre hızla Fuxing EMU'nun genel baş tasarımcısı Jia Xiangjie, "CRRC Sifang Co.Ltd. fren balatalarının ve fren disklerinin her seferinde 55 saniye serbest bırakıldığını ve 5 saniye tuttuğunu söyledi. Her otomobil, emin olmak için sırayla 3 saat hareket edecek Trenler bakım için güvenli bir şekilde depolanmaktadır. Ayrıca trenin su depoları, pislik depoları ve su boruları kalın "pamuklu giysilerle" kapatılmıştır. "Pamuklu giysilerin" ortasında bir elektrikli ısıtma teli vardır ve su deposunun altına "küçük bir elektrikli soba" eklenmiştir. Soğuk hava hala canlılığı koruyabilir ". dedi.

Şu anda, Çin'in saatte 160 kilometreden 350 kilometreye kadar EMU'ları faaliyete geçirildi. Geçen yıl sonu itibarıyla ulusal demiryolları, 836 milyon kilometreyi güvenli bir şekilde işleten ve 827 milyon yolcu taşıyan 1036 set Fuxing serisi EMU ile donatıldı.

Kaynak:Çin Ulusal Demiryolu Group
Çin tren emu