07 Mayıs 2024 Salı
İstanbul 15°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Çin'den Vietnam'a hızlı tren yatırımı

Yerel medya kuruluşu CGTN'nin haberine göre Çin, Vietnam'a hızlı tren yatırımı için adımlarını hızlandırdı. İşçiler Salı günü Çin'in Vietnam'a ilk doğrudan yüksek hızlı demiryolu bağlantısı için ray döşemeye başladı.

Çin'den Vietnam'a hızlı tren yatırımı
Çin'den Vietnam'a hızlı tren yatırımı

Çin'in Vietnam'a olan yatırımları artıyor. Çin, Vietnam'a hızlı tren yatırımı için çalışmalarını hızlandırdı. İşçiler Salı günü Çin'in Vietnam'a ilk doğrudan yüksek hızlı demiryolu bağlantısı için ray döşemeye başladı. Yerel medya kuruluşu CGTN'nin haberine göre, bir ray döşeme makinesi 500 metre uzunluğunda bir ray döşedi.

Çin'den Vietnam'a hızlı tren yatırımı - Resim : 1

Güney Çin'in Guangzhou Zhuang Özerk Bölgesi'ndeki Fangchenggang ve Dongxing arasındaki demiryolu 46.9 kilometrelik (km) bir mesafeyi kapsıyor ve saatte 200 km'lik bir tasarlanan hıza sahip. Altyapı, gelecekte seyahat hızını saatte 250 km'ye yükseltecek koşullarla inşa ediliyor.

Demiryolu koridoru, Beibu Körfezi ekonomik bölgesi ile Büyük Körfez Bölgesi ve ASEAN pazarları arasındaki seyahati daha kolay ve hızlı hale getirecek.

Çin'den Vietnam'a hızlı tren yatırımı - Resim : 2

Fangchenggang-Dongxing Demiryolu'nun Eylül ayı sonuna kadar tüm raylarının döşenmesi ve Aralık ayı sonuna kadar faaliyete geçmesi bekleniyor.

Demiryolu, iki yer arasındaki seyahat süresini 60 dakikadan 20 dakikaya indirecek ve bir sınır şehri olan Dongxing'i ülkenin 42.000 km'lik geniş yüksek hızlı demiryolu ağına bağlayacak.

Çin-Laos Demiryolu şu anda Çin'in ASEAN'a giden ana demiryolu arteri konumunda. China Demiryolları'na göre demiryolu, faaliyete geçtiği ilk 20 ayda 19 milyon yolcu ve 23 milyon ton yük taşıdı.

KUZEY-GÜNEY EKSPRES DEMİRYOLU İNŞA EDİLMESİ İÇİN ÇAĞRILAR ARTIYOR

Çin'den Vietnam'a hızlı tren yatırımı - Resim : 3

Demiryolu 1 Ocak - 3 Ağustos tarihleri arasında 2,5 milyon ton sınır ötesi yükü taşıyarak tropikal meyve, demir cevheri, manyok unu ve kauçuk gibi malların akışını hızlandırdı.

Çin-Laos Demiryolu'nun başarısı diğer bölge ülkelerine de ilham verdi. Vietnam'da başkent Hanoi ve Ho Chi Minh City'yi birbirine bağlayan bir Kuzey-Güney ekspres demiryolu inşa edilmesi için çağrılar artıyor.

Geçen yıl Kasım ayında Çin ve Vietnam, Lao Cai-Hanoi-Haiphong demiryolu projesini hızlandırmak için ortak çaba sarf ettiklerini açıklayarak, Lao Cai-Hanoi-Haiphong standart hatlı demiryolunun planlama incelemesinin zamanında sonuçlandırılması, 1992 tarihli ikili demiryolu anlaşmasının revizyonuna ilişkin görüşmelerin yapılması ve bağlantı planı üzerinde uzlaşmaya varılması çağrısında bulundu.

Bu hamle Çinli uzmanlar tarafından, Vietnam'ın Çin'e ülkenin metre hatlı demiryolundan farklı olan standart hatlı bir demiryolu sistemi kullanarak bağlanmanın tercih edilip edilmeyeceği konusunda on yıllardır süren tereddütlerinin sona ermesi olarak görülüyor.

Kayak: Global Times

Çin Vietnam çin demiryolu vietnam demiryolu