17 Mayıs 2024 Cuma
İstanbul 17°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyon
  • Ağrı
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Düzce
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkari
  • Hatay
  • İçel
  • Iğdır
  • Isparta
  • İstanbul
  • İzmir
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Şanlıurfa
  • Siirt
  • Sinop
  • Şırnak
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Erdoğan'ın açtığı Kazlıçeşme-Sirkeci tren hattı TBMM gündeminde!

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul 1 No’lu Şubesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açılışını yaptığı Kazlıçeşme-Sirkeci tren hattındaki güvenlik risklerine dikkat çekti. Söz konusu riskleri CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu TBMM gündemine taşıdı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın açtığı Kazlıçeşme-Sirkeci tren hattı TBMM gündeminde!
A+ A-

İstanbul’da Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki 8,3 kilometrelik raylı sistem hattı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıldı. 13 Ağustos 2013 tarihinde kapatılan bu hat, 11 yıl sonra açılırken, demiryollarında örgütlü Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) İstanbul 1 No’lu Şubesi hattaki risklerine dikkat çeken bir açıklama yaptı.

SENDİKA'DAN GÜVENLİK RİSKİ UYARISI

Açıklamada, yeni nesil ulaşım projesi olarak tanıtılan bu hattaki güvenlik riskine dair uyarılar sıralanırken, CHP Genel Başkan Yardımcısı Karasu, sendikanın tespitlerini TBMM gündemine taşıdı. Demiryolu hattı için herhangi bir ihale olmamasına rağmen Sirkeci-Kazlıçeşme yüzeysel demiryolu hattının tek hatlı olarak yenileme işi olarak Bakanlık Altyapı Genel Müdürlüğü tarafından Kolin İnşaat’a verildiğini hatırlatan Karasu, AYGM’nin 2022 yılında ani bir kararla “Kazlıçeşme-Sirkeci Kentsel Ulaşım ve Rekreasyon Odaklı Dönüşüm Projesi” adıyla yeni bir projesini tüm itirazlara rağmen uygulamaya koyduğunu hatırlattı.

NE KADAR PARA HARCANDI

Hattın “kapasitesi yetersiz ve güvenlik riskleri bulunduğu” belirtilirken, Karasu hat üzerindeki güzergahın “rekreasyon odaklı dönüşüm” adı altında ranta açılabileceğine de dikkat çekti. “Yeni Nesil Ulaşım Projesi için yapılan işlemler için harcanan para ne kadardır?” diye soran Karasu, hat üzerinde yolcu iniş ve binişi için yapılan peronlar bazen sağda, bazen solda kaldığına da işaret ederek “Bu durum, makinistin her istasyonda farklı kapı açması gerektirdiğinden emniyetli midir? İstasyonlar ve peronlar sadece banliyö tren hizmeti (Marmaray) standardında mı yapılmıştır? Peron ile tren arasındaki boşluklar, hattı kullanan vatandaşlar için can güvenliği açısından bir tehlike oluşturmamakta mıdır?” diye sordu.

CHP Cumhurbaşkanı Erdoğan TBMM