20 Mayıs 2024 Pazartesi
İstanbul 20°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

En çok şikayet e-ticarette

Çözüm platformu Şikayetvar yılın ilk 6 ay verilerini açıkladı. Rapora göre, geçtiğimiz dönemde en çok şikayet edilen sektörler sırasıyla e-ticaret, finans, internet ve kargo sektörleri oldu.

En çok şikayet e-ticarette
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

Verilere göre platformda 37 sektörde toplam 147 bin 171 marka yer alıyor. 2022’nin ilk yarısında Haziran ayında şikayetler zirve yaparken, 204 bin 485 şikayet ile şikayetin en çok geldiği gün pazartesi oldu. İlk 6 ayda Şikayetvar’ı aylık 18 milyonun üzerinde kullanıcı ziyaret etti, toplam 717 bin 663 yeni üye katıldı. Toplam üye sayısı 8 milyon 392 bin 452’ye ulaşırken Şikayetvar’da yılın ilk 6 ayında toplam 220 bin 486 şikayet çözüme kavuştu.

ŞİKAYET ŞAMPİYONLARI

Şikayetvar verilerine göre, 193 bin 763 şikayet sayısıyla e-ticaret sektörü 2022’nin ilk altı ayında en çok şikayet alan sektör oldu. E-ticaret sektörünü 161 bin 351 şikayet sayısıyla finans sektörü izledi. İletişim (115 bin 557), internet (93 bin 543) ve kargo (87 bin 71) sektörleri ilk 6 ayda Türkiye’nin en çok şikayet edilen sektörleri olarak öne çıktı.

E-ticaret sektörünün alt kırılımları incelendiğinde pazaryeri siteleri, yemek siteleri ve market alışveriş siteleri bu alanda en çok şikayet edilen kategoriler oldu. 2022’in ilk 6 ayında en çok şikayet edilen bir başka sektör olan finans sektöründe özel ve kamu bankaları tüketicilerin sorun yaşadığı kategoriler oldu.

2022’nin ilk yarısında müşterisini en çok dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan sektör ise, geçtiğimiz yıl olduğu gibi yüzde 58’lik çözüm oranıyla anne-bebek-çocuk sektörü oldu. Bu oran kargo ve nakliyat sektöründe yüzde 54, emlak ve inşaat sektöründe yüzde 50’ye ulaştı.

İLGİNÇ ŞİKAYET ÖRNEKLERİ

  • Almış olduğum unun içinden hamur gibi top halinde havlu kağıt peçete çıktı. Önce unun topak olduğunu düşündük ancak açtıkça buruşturulmuş peçete olduğunu fark ettik. Bu durum için bir açıklama bekliyoruz.
  • Bastım parayı 4K televizyon aldım. Tam açıp Kurtuluş Osman’ı izleyeceğim, takılıyor. İnternet sağlayıcısını aradım Wi-Fi'den diyor. Tamam da kardeşim bana ne bundan? Tam cenk başlayacakken donuyor. İçimdeki cihat duygusu ölüyor. Ben ağız tadı ile bir Kurtuluş Osman seyredemiyorum. Osman Gazi’ye ayıp oluyor. Adam kılıcı kaldırmış ama indiremiyor. Neden çünkü internet donuyor. Duyun sesimi. Osmanlı’nın gelişini kimse durduramaz.
  • Süpermarketten 10 liraya 25'li çay aldık. Yurtta barınıyoruz, öğrenciyiz, bütçemiz buna yetti. Çaya çay koklatmışlar, çayı çay tarlasının yanından geçirmişler, çaya çaydan bahsetmişler, çaya çay demişler. Nasıl bu kadar demli olduğunu merak ettim. Yetkililere sormak istiyorum.
  • Alo 170’i aradım, derdimi anlattım. Telefon numarası aldılar, kimlik numarası aldılar, isim soy isim vs. Sonrasında güvenlik sorusu diye bir şey uydurmuşlar. Hayatta olan amca ve öz kardeş sayısını soruyorlar. 3 gündür arıyorum hayatta olan amca sayımı ve öz kardeş sayımı söylüyorum 2 sorunun cevabı da yanlış diyor. 25 yıl boyunca 3 olan amca sayımı ve 1 olan öz kardeş sayımı SGK ''hayır 3 ve 1 değil, gayri meşru amcan ve gayri meşru kardeşin'' var diyor, ya şaka gibi gerçekten.

VATANDAŞ EN İYİ FİYATI BULUNCA ALIYOR

En çok şikayet e-ticarette - Resim : 1

Ürünlerin mağaza içinde ve rafta nasıl sergileneceğini belirleyen ‘planogram’ çalışmaları, tüketicilere en kısa sürede en doğru ürünü sunmayı hedefliyor. REM People’a göre alışverişçi her ziyaretinde raf önünde 3,5 saniye içinde karar veriyor …

Ekonomik değişimlerle birlikte Türkiye’de ayda bir ya da iki kez büyük marketleri ziyaret eden ve toplu alışveriş yapan alışverişçiler artık haftalık hatta günlük/anlık alışveriş yapıyor. Yani en iyi fiyatı buldukları anda ürünleri satın alma eğilimine giriyor. Piyasadaki promosyonları yakından takip eden ve fiyat hassasiyeti yüksek alışverişçi profilleri hızla yaygınlaşıyor. Bu durum indirim marketlerinin tüm Türkiye’de hızlı aksiyon alabilmesine sebep oluyor.

E-ticaret Şikayet şikayetvar ilginç şikayetler