19 Mayıs 2024 Pazar
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

HÜRJET’in motoru resmen belli oldu

TUSAŞ tarafından geliştirilen HÜRJET Jet Tekamül ve Hafif Taarruz Uçağı’nda kullanılacak motor, resmen belli oldu.

HÜRJET’in motoru resmen belli oldu
A+ A-

SavunmaSanayiST.com tarafından 15 Kasım 2020 tarihinde yayımlanan özel haberde, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) tarafından geliştirilen HÜRJET Jet Tekamül ve Hafif Taarruz Uçağı’nda EUROJET EJ200 yerine General Electric şirketi tarafından üretilen F404 Turbojet Motoru’nun kullanılacağı bilgisine yer verilmişti.

İlk kez SavunmaSanayiST.com tarafından öne sürülen bu bilgi, General Electric kaynakları tarafından da doğrulandı. HÜRJET’in prototip uçaklarında ve yerli motor programına göre ilk seri üretim uçaklarında, GE404 Turbojet Motoru’nun kullanılması bekleniyor.

EUROJET EJ200’ün daha önce hiç tek motor (single-engine) konfigürasyonunda kullanılmamış olmasının, F404 seçimini güçlendiren bir başka etken olduğu değerlendiriliyor.

SavunmaSanayiST.com
Hürjet TUSAŞ motor Milli Savunma F404 Turbojet