07 Ekim 2024 Pazartesi
İstanbul 22°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

‘Karekodla ürünler hakkında bilgi artacak’

GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar 16 Şubat’ta basın mensuplarıyla bir araya gelerek GS1 ağı ile ilgili bilgiler verdi.

‘Karekodla ürünler hakkında bilgi artacak’
A+ A-
EKONOMİ SERVİSİ

“Kasada duyduğunuz bip sesi, sistem akışındaki ürün adı, ürün markası, içerik bilgisi, alerjen bilgisi, fotoğraf, son kullanma tarihi, helal bilgisi, fiyat bilgisi vb. sağlıyor.” diyen GS1 Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, piyasadaki ürünlerin yüzde 99’unda GS1 barkodlarının bulunduğunu, bu barkodlardan günde 10 milyar kez kasalarda “bip” sesi duyulduğunu aktardı.

YERLİ YAZILIM

Yorgancılar, üretici, dağıtıcı, satıcı sistemlerinde GS1 barkod numarası üzerinden veri alışverişi yapıldığında, stok, sipariş, sevkiyat süreçlerinin yönetiminin verimli bir şekilde yapıldığını dile getirdi. Üreticiden son kullanıcıya dek tedarik zinciri üzerindeki ürünler hakkında doğru ve kaliteli veriye ulaşılmasını sağlamak adına 10 farklı hizmet sunduklarını söyleyen Yorgancılar, “Tüm bu hizmetlerimiz kendi geliştirdiğimiz yerli yazılımlar kullanılarak uluslararası standartlarda derlenmiş veri, küresel kayıt sistem üzerinden sağlıyoruz.” ifadelerini kullandı.

‘KAYIT DIŞILIĞI ÖNLEYEBİLİR’

Ender Yorgancılar, şu hususlara dikkat çekti: “Tüketiciler, ürün hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak istiyor. 2027 yılında Ürün Verisi Yakalama hizmetiyle barkoddan herkesin karekod olarak bildiği iki boyutlu barkoda geçme hedefinin önemli bir temelini attık. Ürünün üretim bilgileri, lot bilgisi, gerekirse seri numarası, ham madde bilgileri, karbon emisyon ölçümü yapılmışsa ölçüme ilişkin doğrulama bağlantısı, kampanya bilgileri gibi pek çok bilgiyi tek bir kodun içine gömebileceğiz. QRkod’a dönüşüm, esasen tüketici güveni, gıda arzı yönetimi ve güvenilir bilgi akışını sağlamayı hedefliyor. GS1 uygulamaları, hemen her sektörde tam olarak işlevsellik kazanabilirse tedarik zincirindeki verimliliğin artmasıyla satış ve üretim hacimleri artabilir, yasa dışı faaliyetlerin yaygınlığını azalarak, vergi kaçakçılığı nedeniyle gelir kaybı önlenebilir.”

Üretici Tüketim