24 Mayıs 2024 Cuma
İstanbul 18°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Manuel vites kullananlara uyarı: Aman dikkat herkes bu hataya düşüyor...

Şoförler, araç kullanırken istemeden parçalara zarar verebiliyor. Bu tür durumların önüne geçmek için özenli ve dikkatli bir sürüş önem taşıyor. Manuel vites kullananlara uyarı: Aman dikkat herkes bu hataya düşüyor...

Manuel vites kullananlara uyarı: Aman dikkat herkes bu hataya düşüyor...

Türkiye’nin büyük şehirlerinde trafik sorunu her geçen gün artarak devam ediyor. Önüne geçilmesi zor görünen bu sorun vatandaşların saatlerce trafikte kalmasına, fazla akaryakıt tüketimine neden oluyor.

Araba kullanmaya başladığımızda karşımıza çıkan önemli bir sorun, debriyajı ve gazı dengelemektir. Bu dengeyi sağlayamazsak, araç kalkış yapamaz ve hatta stop edebilir.

Zamanla, bu dengeyi otomatikleştirmeye başlarız ve araçlarımızı kalkış için hazırlamakta daha başarılı oluruz. Ancak bazı sürücüler, ayaklarını debriyaj pedalının üzerinde bırakarak alışkanlık haline getirirler.

Bu, aracın parçaları arasında sürtünme ve aşınma gibi sorunlara neden olabilir.

SÜREKLİ DEBRİYAJA BASMAYIN

Manuel vites kullananlara uyarı: Aman dikkat herkes bu hataya düşüyor... - Resim : 1

Debriyaj baskı mekanizması, balata ve bilya gibi üç ana parçadan oluşur. Debriyajı basıldığında, motor ile şanzıman arasında minimal bir boşluk oluşur. Bu boşluk, gücün motor ile şanzıman arasında aktarılmasını engeller ve vites değişimlerini mümkün kılar.

Debriyaj basılı olduğunda, vites değişimi gerçekleştirilir ve ayak yavaşça debriyajdan çekilirken aynı oranda gaz verilir. Bu süreçte kavrama gerçekleşir ve sürüş sırasında titreme olmadan devam edilir.

AŞIRI ISINMA YAPIYOR

Manuel vites kullananlara uyarı: Aman dikkat herkes bu hataya düşüyor... - Resim : 2

Ayaklarını debriyajda sürekli tutanlar ise debriyaj balatasını volan ve baskı arasında sürtünerek dönmesine neden olur. Aşırı ısınan debriyaj balatasının yanık kokusu etrafa yayılır.

NE YAPILMALI?

Manuel vites kullananlara uyarı: Aman dikkat herkes bu hataya düşüyor... - Resim : 3

Debriyajın sağlıklı çalışması için sert kalkışlar, ani hızlanmalardan kaçınılmalı. Debriyaja basılırken ve bırakılırken yavaş hareket edilmeli.

SORUN BELLİ OLUR MU?

Debriyajında sorun olan araçlar çekişten düşer. Gaza basılsa da hızlanma gayreti içine girmezler. Debriyaj pedalı aşırı sertleşir. Kalkışlarda normal olmayan titremeler yaşanır. Aşırı yakıt sarfiyatı görülür. Debriyaj kavraması pedalın üst seviyelerinde gerçekleşir. Tüm bunlar otomobilinize ciddi zararlar verebilir.

Araba Otomobil Trafik Akaryakıt